Semester? | Sf lures - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Semester? | Sf lures

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Semester? | Sf lures

För en vecka sedan var det dags. Teneriffaresan skulle starta tidigt på morgonen med en biltur till Arlanda.* Våra två pojkar kläddes halvt i sömnen och sedan bar det av. Som alltid när man åker på charter är förväntningarna mest riktade mot ett väder som betyder kortbyxor och detta infriads genast. Runt 20 grader kändes helt ok och ett dopp i poolen checkades av på listan. Dessutom har vi toppensläktingar på två hotell på plats vilka vi har trevligt tillsammans med. Dag två kom blåsten och molnen men vi försökte strunta i det faktum att vi faktiskt frös om alla kroppsdelar som var ovanför poolkanten. Grabbarna hade toppenkul vilket gjorde att inget kändes direkt besvärligt. Dag tre startade med djurparksbesök och med det kom regnet. Lite senare kom även febern till yngsta sonen. Den höga febern betydde penicellinordination av inkallad läkare följande dag och inte ett besök utomhus denna resas enda helt soliga dag. Som ett brev på posten insjuknar även äldste sonen följande dag med nytt läkarbesök och penicellinordination som följd. Med detta kom även storm och ihållande ösregn. Resterande tid av resan tillbringas således på rummet med feberyrandes söner och varningar för att vistas utomhus. Som mest uppmäts vinden till 31 sekundmeter…
    Hur ska jag nu få in fiske i detta minst sagt bittra inlägg kanske ni undrar? Jo, på följande två sätt:
    Under ovädret gick jag ner och beställde lite wifi till rummet. När jag kollar av det viktigaste upptäcker jag att ett finfint inlägg lagts upp av min bloggarvän Patrik angående ett bete jag byggde och skickade dagen innan jag åkte. Jag kunde även läsa fina kommentarer på den blogg som fick mig att börja skriva på detta sätt, The Pike Father. Värmande ord!
    Dessutom sprang jag iväg i morse på Teneriffa och lyckades hitta en fiskebutik där jag fyndade kroppar och 80g huvud till vårens vertikalfiske efter gädda. För att få in lite Sf i detta inlägg lägger jag upp bilder på Patriks 37 grammare med en sked som jag tycker är toksnygg, samt en testfärgsättning till min 82 grammare, vilken är tänkt att komma nära färgen ”TPF” som är chartreuse med röda inslag. Kommentera gärna färgen.

Just det! Höll på att glömma att det första som hände när vi för en timme sedan satte oss på flyget för 6 timmars flygning hem, var att min febrige fyraåring kräktes på sig själv, sin mamma och på den filt vi fått låna… vi hörs senare i veckan med ett mindre bittert inlägg.
    Skitfiske!
    Jakob Fagerlund / / Sf lures

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Hoppas semestern går i bättre riktning!
    Grymma beten. Gillar även din borre färg på bladen. Hur gör du dem?
    Ha det bäst//m
    Min betes blogg:

http://caesarlures.blogspot.com/

Kommentera

Hej
      Kul att du gillar mina beten! Du bygger fantastiska beten själv.
      Önskar jag kunde säga att jag själv airbrushar skedarna, men de kommer färdiga från en adress i USA.
      Skitfiske!
      Jakob Fagerlund// Sf lures

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
      12 svar
      3 837 visningar
      3 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
      87 svar
      6 318 visningar