Troutpassion: Frankenfish from the US 2013-01-18 12:31 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Troutpassion: Frankenfish from the US 2013-01-18 12:31

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Troutpassion: Frankenfish from the US 2013-01-18 12:31

It’s about time again for people to stop the food industries from genitically modify gens on animals. If we don’t stop this right now the gates could open world wide to do this on other animals. Not even the scientist … Läs mer →
    The post Frankenfish from the US appeared first on Troutpassion.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Skriv under! Sprid också på Facebook!
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Det är viktigt att alla som bryr sig om vad vi egentligen stoppar i oss skriver på detta. Dioxiner i östersjön? Det ÄR ett litet problem i jämförelse. Här pratar vi om ett globalt problem som äventyrar en del saker. Bland annat har forskarna inte långtidsforskat på detta och vet därför inte vad som kan hända. Om förslaget om att tillåta genmanupilerad lax, som växer dubbelt så snabbt, går igenom kommer troligtvis resten av hela köttindustrin kunna haka på. En dörr öppnas - flera kommer öppnas.

Jag vet att de här globala problemen känns JÄVLIGT långt bort och att "jag" inte orkar bry mig. Om alla tänker så kommer det också gå åt helvete. Vi (västvärlden) överkonsummerar mat idag som motsvarar konsumtionen av fyra jordklot. Detta för att vi redan idag äter kött i helt orimliga mängder mot vad som faktiskt rekommenderas av forskare och läkare. 80-90 % av näringen som går via djuren går förlorad i köttindustrin. Jag äter också kött, men jag tänker mig för noga och försöker äta så mycket ekologiskt jag bara kan.

Jag vet att sånt här är as tråkigt att läsa om *gäsp* men det handlar om att DU faktiskt kan bidra till att vår värld faktiskt inte blir värre än vad den är idag. Detta förslag är helt orimligt och måste slås ut.

Skriv under för att förbättra
      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
      12 svar
      3 841 visningar
      3 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
      87 svar
      6 324 visningar