Andreas Holmström: Ismete | Riktigt trögt fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Ismete | Riktigt trögt fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Ismete | Riktigt trögt fiske

Igår så var det återigen dags att utmana de gröna under isen. Med mig hade jag Forsberg och Daniel.
    Vid 7 var vi framme vid sjön. Ett till sällskap kom samtidigt som gick till en annan del av sjön.
    Vi hade planerat att ta oss över till motsatta sidan av sjön, vilket skulle ta sin tid. Det har snöat kraftigt ett par dagar och snön låg kvar på isen.
    En promenad som tog 15 minuter på blankis, skulle ta oss över 30 minuter igår. Svettiga och helt utmattade så kom vi fram.
    Jag var snabbast med att få ut mina grejer medan de andra tog de lite lugnare.

Medan vi satte ut våra saker så kom ett större sällskap på skoter ut. Kändes något bekvämare än att gå. Blev inte mindre avundsjuk när man hörde deras motorborr dra igång.

Sedan inleddes en lång väntan. Billiga grillbriketter som inte ville glöda gjorde det inte bättre.
    Note to Forsberg: Det finns inga genvägar till den perfekta glöden.

Det krävdes över 4 timmar och ett flyttat spö innan dagens första fäll av två kom. En liten snipa för mig som snabbt fick simma åter.

Några timmar till gick innan jag hade fäll igen. Ytterligare en liten snipa.

Det var allt dagen gav oss. Sällskapen intill såg inte ut att ha något vidare fiske de med, så det var väl en sån dag. Vi stod ut till kl 15 innan vi packade ihop och inledde promenaden tillbaka.

Skitfiske!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 841 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 325 visningar