StorFisken: Nya fiskekläder - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

StorFisken: Nya fiskekläder

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• StorFisken: Nya fiskekläder

Har vart på jakt efter nya fiskekläder ett bra tag, vill ha något som skall funka när det är blött, kyligt och blåsigt.
    Jag har ju en flytoverall men den är väldigt otymplig och oftast för varm för mig.
    Det jag behöver är flera olika lager så jag kan justera temperaturen genom att ta av och eller sätta på mig flera klädesplagg.
    Har kollat på Geoff Anderson som jag vet Nille är väldigt nöjd med. Har oxå spanat in Pinewood, Tenson o.s.v utan att kunna bestämma mig.
    Såg att Sportfiskeprylar.se hade ett GoreTex set från Bass Pro Shops® så efter lite mailande med den extremt trevliga personal så slog jag till och beställde ett set.
    Dagen efter jag skickat min beställning så hämtade jag ut paketet på den lokala tobaksaffären.
    Jackan satt som en smäck men byxorna satt som limmade på kroppen, att försöka sätta sig i dem var ju bara att glömma. Hade förträngt att jag har lagt på mig ett gäng kilo i år så att man är bred som en häst över baken.
    Åkte in till Söder och bytte byxorna till en storlek större och så var det problemet löst.
    Har bara provat kläderna hemma i hallen men det första intrycket är väldigt positivt. 3999 kr tycker jag är enormt mycket pengar för fiskekläder men om de håller vad de lovar så är det en helt okej investering.
    Det känns i alla fall som om det är väldigt bra kvalitet så det skall bli spännande att få prova dem på riktigt.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT="Verdana"]Mvh
    Oskar
    [/FONT]

[FONT="Verdana"]Storfisken.nu[/FONT]
    [FONT="Verdana"]King of Mälaren[/FONT]

Kan inget säga om Bass Pro Shops men Geoff som du nämnde har för mig funkat riktigt bra, är verkligen övertygad om deras kvalite nu efter 3-4 månader. Dessutom till priset av noll och inget jämfört OM man åker till DK och köper som jag gjorde :-)

Lycka till med nya stassen och informera gärna framöver vad du tycker om dem.....
    Team PILF - 2,5 dåre i en båt......

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
    12 svar
    3 829 visningar
    3 gillar
    Senaste inlägg Henke E
    av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
    87 svar
    6 312 visningar