ThePikeFather: Dagens fiske. Kylan. 17/11-12 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Dagens fiske. Kylan. 17/11-12

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Dagens fiske. Kylan. 17/11-12

Idag var jag nere vid båten halv 9, det är rätt tomt med båtar den här tiden på året vid min sjö.
    Konstapel Karlsson som skulle vara mitt sällskap för dagen var som alltid sen, men idag gjorde det ingenting. Dryga 9 kastade vi loss och åkte ut på böljan den bruna. Som alltid började vi i favvoviken, där Karlsson öppnade starkt med första gäddan, krokad i magen. Fasligt kallt i vattnet nu, hantera gäddan går snabbare än vanligt, man vill liksom vara torka av händerna på handduk och sen värma händerna.

The beauty, färdigpackad.
    Karlsson körde med en galet het Zalt14 i ngn typ oneoff färg silver, orange och grön melerad variant. Tror inte han körde ngt annat bete under dagen, men det levererade verkligen.
    Jag körde endel Bomber 17, och det ett sådant bete som gav min första för dagen.

Jag och gäddan connectade.

Finfin Bomber.
    Rätt segt fiske för mig, aningens bättre för Karlsson.
    Dagens minsta gäddan stog Karlsson för, en fantastiskt liten fin gädda.

Helt sjukt ibland. Hur tänkte gäddan där?
    Vi hade picknick bananza idag, jag hade med mig mackor, Gifflar, ölkorv, puckodricka och vatten. Karlsson hade brassat på med dubbla uppsättningar Gifflar, 2 pastasallader, kakor, julmust. Det blev en matfest i pauserna som hette duga.
    Karlsson missade en poänggädda för han blev typ rädd för fisken vid båten och då drog den. Så totalt idag fick jag 4gäddor och Karlsson 6. (7hade han haft om han inte vart rädd).
    Jag avslutade med ytterligare en 3+ precis innan 14-tiden.

Drygt halva dagen hade Karlsson klagat på kylan.. Hey, det är mitten av november, va hade du förväntat dig!? Men vid två hade han fått nog, då var vi tvungna att åka tillbaka hela vägen till båtplatsen för att lämna av Karlsson. Jag fortsatte fiska, dock utan resultat denna gång.
    In alles en riktigt trevlig och fin dag men avsaknad av större fisk.

Dagens “hittebete”, låg i vattnet vid båtplatsen. Tackar tackar!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 779 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 237 visningar