Esox-Lucius68: SURFISKET FORTSÄTTER - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Esox-Lucius68: SURFISKET FORTSÄTTER

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Esox-Lucius68: SURFISKET FORTSÄTTER

Denna höst har varit tung, riktigt tung både vad det gäller antal och storlek. Alla vatten har högt vattenstånd och åar, bäckar har vårflodsliknande tillstånd.
    Känslan är att allt regnande sedan maj har satt sina spår under vattenytan, enough is enough helt enkelt!
    Många kompisar har också vittnat om samma saker och säger att årets höst är en av de sämsta nånsin!

Gäddan måste helt enkelt befinna sig på platser som inte den normalt befinner sig på annars.
    Ta bara det här med samlade stim av betesfisk som normalt hittas över de djupare partierna när vi är framme i oktober - november. De hittas knappt någonstans och kör vi in på grundare vatten är det lika tomt där. Märkligt.

TRE PASS PÅ FYRA DAGAR
    Jag har medvetet hållt på ett par semesterdagar och använde dessa i fredags och i måndags, utöver det så var jag även ut i söndags.
    Lite skuggboxning i väntan på hugg, det blev en del boxat...
    Hanna tog dagens största
    I fredags var det i sällskap av Hanna och David som hade höstlov. Vi körde med ett spö var och det var långt mellan huggen, den som lyckades bäst var Hanna som drog fyra gäddor, Davva och jag fick trösta oss med en varsin...

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 269 visningar