Mangotsson: Sommarfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangotsson: Sommarfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mangotsson: Sommarfiske

I somras kom Jocke Bertilsson ner till Nybro för att ta ett gästfiske i lättfiskade Rismåla göl. Målet var att han skulle fånga sin första spegelkarp och jag utlovade fångstgaranti. Det var en riktigt glad och taggad herre som dök upp vid sjön…

kvällen var löjligt lugn och jag började fundera på om jag satt oss på helt fel plats eller om The Source bullarna jag mäskat med var helt fel betesval. Just när det blivit riktigt jäkla mörkt så rasslade det iväg hos mig på bana 1. En riktigt arg fjällis bjöd på en spännande fight…

Det nappade en del för mig i mörkret, men på jockes spön fortsatte det vara tyst. Efter ett par karpar så fick Jocke känna lite på mina spön och drilla en av sjöns stridiga firrar. Nästa gång det nappade skulle det säkert vara hans tur att benda trodde vi. Men så blev det inte alls…

Fram på morgonen hade det fortfarande inta nappat hos Jocke men jag hade bra flyt…

Jag började tycka synd om Jocke som matchat utrustningen i rött inför detta passet. Vilken känsla för färger killen har, men karparna verkade inte uppskatta detta…

Som om fiskarna i sjön plötsligt upptäckte hur sugen Jocke var på att leka så brann det iväg på ett av hans spön i en rasande fart. Den stora mannen inledde bataljen med sin första Rismålakarp och det gick bra…

Nu var min gäst nöjd, men han skulle bli lite nöjdare en stund senare…

Nu hade vi båda fått fisk och jag tror och hoppas att Jocke åkte hem nöjd med passet, han hade ju i alla fall fått se en hel drös med karpar på mattan. Jag kunde konstatera att Dynamites The Source fortfarande funkar lika bra som när de kom ut på marknaden för en massa år sedan. Helt klart en trevlig och lyckad fisketur. Nu väntar jag bara på att Jocke ska bjuda in mig och guida lika bra som jag gjort de gångerna Mr B varit nere hos mig på fiske.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 838 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 320 visningar