Til tross for at det var spådd vindvær fra helvette, måtte jeg ut å fiske. Det ble mange kast i løpet av timene jeg var utpå, og få fisk. 5 slips kunne jeg notere etter 3 timers inntens kasting, alle ble tatt på sebile magic swimmer.

Den nye calcuttaen er en drøm å kaste med, og jammen skulle den få kjørt seg tilslutt. Skiftet taktikk og bestemte meg for å drifte med agnfisk da vinden var perfekt. Kom likevel litt skjevt over en kant, og plutselig var jeg på dypt vann og langt over bunnen. Vurderte å sveive opp og reise hjem pga vindværet, men jeg fikk øye på ett par bananer på loddet ca midt i vannlaget og det fikk meg til å fortsette. Driftet i 2 minutter til og da sa det pang. Kjente med en gang at detta var storfisk, og den var helt vill i utrasene. Vel oppe i båten kunne jeg bekrefte at den var over de magiske 10 kg 
110 cm lang og bra buk

10440 gram. Det er så (unnskyld ordbruken) Jævli moro å få store gjedder på spinnfiske! Det å kjenne hugget forplante seg inn i ryggmargen er en heftig opplevelse! Noterer min fjerde gjedde over 10 kg på spinnfiske.
Det ble ikke noe mer den dagen, men det er typisk denne årstiden. Det er ofte det ene hugget som redder dagen. Nå er det snart påskeferie, så det blir nok en tur til om ikke så altfor mange dagene.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)