Andreas Holmström: Första vårgäddan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Första vårgäddan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Första vårgäddan

Egentligen så skulle det inte bli något fiske idag, men vid 10 tiden så blev suget för stort.
    Slog en signal till min sjöräddningskollega Magnus Melin. Han nappade direkt på att åka ut. Vi hämtade hans båt och sjösatte den i Gavleån.
    Efter att ha testat fiska av en plats nära stan, så lät vi hans nya motor visa vad den gick för. Vi tog oss in i en vik och började fiska av den. Tog inte lång stund innan Magnus hade ett hugg så vi fortsatte på samma plats. Dagens första blev en liten rackare som högg på Magnus drag. Riktigt skoj att få se årets första vårgädda.

Vi fortsatte på samma plats och jag vevade sakta in min nyinköpta Buster i rött och svart. Smack sa de i ett vevstop, och riktigt härligt att få första hugget på jerk. Tyvärr så lossnade den efter en rullning på ytan.
    Tog sedan inte lång stund innan jag hade napp igen och den här gången satt mothugget. Min första gädda på jerk, och för i år på öppet vatten vägde in på 4,3kg vilket jag tycker är en helt godkänd första fisk.
    Nästa hugg kom inte långt därefter för mig och den här gången var det en större motståndare. När fisken kom upp till ytan gav den ifrån sig några rullningar och lyckades få loss ena kroken. Den andra såg jag att den satt väldigt lätt. Skyndade därför på drillningen till båten, och tog tag i tafsen för att få upp huvudet på fisken. Då lossnade den sista kroken och den fick simma ner igen. Uppskattar vikten till 5+ på den. Magnus filmade båda fiskarna med sin nya GoPro kamera så jag hoppas att det kan komma upp något klipp på drillningarna.
    Sedan var vi inte kvar lång stund till, då ishockeyn lockade alldeles för mycket.
    Men en riktigt trevlig fiskestund blev det och skönt att få komma ut igen efter gårdagens väderfiasko.
    På lördag har jag och Magnus bokat in nästa tur tillsammans och hoppas då att vädret är med oss, för då blir det en heldags fiske.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 841 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 325 visningar