Bästa kämpen i sötvatten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa kämpen i sötvatten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Av svenska fiskar av dom jag har fått är det helt klart Abborre! Men starkaste fisken jag har fått upp var en havsöring på 250g men jag trodde den vägde typ 5kg!

Kommentera

Horngäddan ligger också ganska bra till det i förhållande till vikten undrar hur det hade känts med en i 5 kg klassen ??

Kommentera

Utan tvekan är det ålen,oerhört stark förhållande till sin vikt.Numera förbjuden att sportfiska.
        Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Sutare...
          I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Svårt att säga, en lax kan rusa i princip så långt den vill men en 20 kilos ruda hade varit så sjukt mycket starkare än en 20 kilos lax.
            Jag har bara fått dammrudor upp till 500g men man känner ändå hur sjukt starka dem är.
            Så en bäst fighter finns ju inte, vissa fightar länge, vissa fightar stenhårt en kort stund.

Jag har inte fått så väldigt många arter, den starkaste fisken jag fått var en jewfish (Australiensisk, inte goliath grouper) på typ 1kg, den var sjukt stark, går ite att jämföra med någon svensk fisk jag fångat!

Starkaste Svenska fisken jag fått var en 7 kilos sommargädda, starkast för sin storlek är nog min största dammruda på 500g. Ska dock flötmeta lite sutare nu efter lovet, ska bli kul att se hur dem är att drilla
            Senast ändrad av Masken_Gurra; 2011-08-05, 08:35.

Kommentera

Latast är då definitivt Gös. Det är ju ofta man inte ens märker att man har på en fisk om den väger under 0,5kg.
              Regel nr1:
              Har man inte släppt styret har man inte ramlat.

Kommentera

Torsk är också ruggigt lat, får man bara upp den 2 m från botten hänger den som en livlös klump på linan.

Kommentera

Jag har iofs inte fått så himla många olika arter men i sötvatten röstar jag nog på sutare och i saltvatten på berggylta
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

laxen måste ju vara starkast i svenska vatten, men räknar man per kilo så tror jag på harren

Kommentera

Bästa fajterna jag har haft måste vara Vildlax i Vänern....

Men skulle man ta fajt till storlek så tror jag löjorna vore väldiga kämpar om de var stora.... Jäklar va de kämpar på för att vara så pyttesmå...

Allt handlar ju om vad man har för nån utrustning..

På mitt hemmavatten finns det gött om Storabborre. Har fått flera över kilot på både lätt spinnspö och på pimpel från isen... De kämpar som fasen och man har gött om adrenalin innan man har landat dom.

Får man dock en borre på kilot när man trollar så är det ju bara att veva in dom och lyfta i linan.. inte ett dugg spännande...

Så jag slår nog mitt slag för Löjan om man räknar till storlek..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...