CWC,s Pig spinnerbait! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

CWC,s Pig spinnerbait!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• CWC,s Pig spinnerbait!

Surfade just in på CWC's hemsida och såg att dom fått upp färgkartan på sitt nya bete "Pig Spinnerbait." Verkar RIKTIGT hett tycker jag! Ser fram emot att få doppa en sån i vattnet när gäddorna är lite på G!
    Har bloggat lite om den på team Perax blogg och lagt upp färgkartan oxå. Om du vill se färgerna så KLICKA HÄR!

Vad tror du om det nya betet?

Skittfiske i höst!

/Team Perax, Jon Persson
    Senast ändrad av Starjonken; 2010-10-21, 14:13.
    /Team Perax, Jon Persson
    http://teamperax.blogspot.com/

Jag måste se en på riktigt för att kunna uttala mig. Några viktiga saker att tänka på är kvaliteten och tjockleken på tråden. Där är ofta en svag punkt. Vinkeln på V:t är också av betydelse för hur bra betet är på att grinda. Pearson Grinder är grymt bra där, återstår att se hur Piggen funkar. Krokkvalitet är ytterligare en viktig sak, går kroken att bryna? Det är viktigt iom att den sitter fastgjuten i skallen. Dubbla skedar är ingen favvo för min del, eftersom det ökar benägenheten för trassel. Roterar bladen på sjunk? Också en viktig fråga. Synd att det saknas extraögla på skallen, hade möjliggjort alternativa riggningar om man inte fiskar i tuff växtlighet. Hur som helst riktigt kul att spinnerbait har slagit igenom. Roliga hugg!
    Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Oj Lucius, du sitter inne på en hel del rutin ang. spinnerbaits! Ett ganska okänt bete för mig... Har bara fiskat med Strike Pro Spinners tidigare, men dom är ju lixom avsedda för abborre å sånt. Men f*n så mycket snipor jag tagit på Strike Pro Spinner Nr. 861!! Så då bör väl stora varianten (Pig spinnerbait) leverera många stora gäddor då??
      /Team Perax, Jon Persson
      http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Jag har fiskat med spinnerbaits (både vanliga och inline) i ett år nu och har itne fått en enda gädda, har testat allt.
        Alla storlekar, former, dubbel/enkel sked, snabbs, sakta mm

Varför får jag ingen fisk på dem?
        FYI: Jag får massor med fisk på Jerkbait och olika former av gummibeten så det är inte så att jag inte får någon fisk alls.

Kommentera

Jag fiskar själv mycket med spinnerbaits och det har varit helt överlägset när vattnet varit lite varmare.

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
            Jag har fiskat med spinnerbaits (både vanliga och inline) i ett år nu och har itne fått en enda gädda, har testat allt.
            Alla storlekar, former, dubbel/enkel sked, snabbs, sakta mm

Varför får jag ingen fisk på dem?
            FYI: Jag får massor med fisk på Jerkbait och olika former av gummibeten så det är inte så att jag inte får någon fisk alls.
            Grattis du har lyckats med det omöjliga!
            bf

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...