Visst kan det vara id, men de brukar bete sig rätt "klumpigt" i vattenytan. Dessutom tar de ofta en lite spinnare eller ytfiskad jigg när de är uppe. Fiskar en del i Västerdalälven, där är just iden ganska lätt att fånga men siken är nästan hopplös. Har bara fått sik på mask men aldrig i samband med vak. Fast om det inte finns sik på den aktuella platsen så faller ju förstås min teori..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken fisk kan det vara!?
Collapse
X
-
enligt kils sportfiskeklubbs sida finns följande arter där: Gädda , abborre, gös, öring , regnbåge, lake , id, braxen, mört, stäm, ål , löja, sarv
det är inga klumpiga fiskar utan de är både snabba och smidiga när de går upp och tar på ytan, ofta vänder de så att hela fisken syns ovan vatten. därav jag menar att det inte borde vara harr då man borde se fenan. har dock inte lyckas se dem så bra pga snabbheten å att de alltid är i ögonvrån då man har blicken på fluga eller liknande.
Kommentera
-
kolla med våra specimenfiskare! dom har nog järnkoll på vad det kan vara som gäckar dig. dom vet hur t.ex. brax kan uppföra sig i olika sammanhang.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Linålen
Harr är inplanterad på den sträckan mellan Frykforsen och Edsvalla. Är ganska säker på att de inte "tatt" sig. Gäddmat!
Min gissning är faktiskt lax! Det har satts ca ut 20 000st smolt senaste åren i Fryken och det har fångats flera ggr.
Kolla i strömsuget ovanför Frykforsen!
Det kilar ofta 20-40 cm´s fiskar där, tillsammans med regnbågar.
Har en bekant som har tillgång till en båt någon km söder om frykforsen på östra stranden, de har haft bra fiske efter abborre där.Senast ändrad av Guest; 2004-08-18, 14:16.
Kommentera
-
Effter som du kan vara så nära med kanoten fungerar det mycket bra med flytande bröd utan tyngd eller flöte. Det är förmodligen Id. Prova med att slänga ut lite flytande bröd så ser du om dom stiger för att äta. Ett kanonhäftigt fiske väntar på dig...
Kommentera
-
ja den sträckan nedanför vid stolparna brukar vara riktigt bra både på abborre och gädda.
kommer laxarna verkligen förbi kraftstationen, har för mig att de inte skall göra det men förhoppningsvis har jag fel.
bröd. det blir det till att testa. brukar nästan aldrig fiske med det förutom att ta agnfisk med. vad har du för "typ" av bröd när det skall flyta?
har försökt köra med flugor likt de de tar på ytan men utan resultat. det är ngn sorts nattsländor, liten svart/brun sort.
Kommentera
-
Originally posted by Linålen
Elis, prova flugfiske med supperpuppan.
Om du vill få större gösar köp en CottonCordell Redfin deep runner blå/silver/yellow, finns hos Vidar´s.
aha! hur gick detta till?
ok, supperpuppa blir det även att testa.
blir nog en tur redan imorgon torsdag. får avlägga en rapport efteråt så får vi se ifall ngt av tipsen hjälpte.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 316 visningar
1 gilla