fiskekort=ripoff eller bluff och båg? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiskekort=ripoff eller bluff och båg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiskekort=ripoff eller bluff och båg?

Jag har varit vid en sjö hos min svärmor som ska innehålla regnbåge och öring två gånger och tillbringat totalt ca 24 timmars fiske där, det ända jag har fått upp under dessa tillfällen är 4 mörtar,dom dyraste mörtar jag har fått.....

Likadant har det varit vid sjöar upp i norrland hos min mormor.

Nu undrar jag om det alltid är så här, jag börjar misstänka att man sätter in fisk en gång och säger att det finns ädel fisk men seen slutar plantera in.

finns det nån som kan ge mig en bra förklaring?

mina beten har varit
    power bait
    räka
    majs
    mask

fiskemetoder
    mete (yt,normal och botten)
    spinn
    fluga

I dag hade jag en bomtur på Skysjön. Där finns det mängder av regnbåge men de ville inte den här gången. Har nog mer än 72 timmar bomturer där och i Rörsjön tillsammans. I den senare sjön får man även meta med allt utom levande men trots att jag ser fisk blir jag utan ibland. Så illa kan det understundom vara.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag kan förstå att det kan vara svårt att få fisk ibland men efter gått igenom en brevlåda som finns vid sjön som man kan lämna fisk rapporter i så ha jag konstaterat att de flesta som varit vid sjön har endast fått upp mört och abborre

Kommentera

Dem kan va tröga ibland .. gäller att vara där vid rätt tidpunkt..sen som sagt vet man inte hur mycket dem har lagt i..
        http://www.silverbums.com

Kommentera

precis, hur mycket har dom lagt i??? gjorde dom det en gång för 10 år sen???

det är det jag menar med ripoff, vad tycker ni?

Kommentera

Betalar man för att fiska kvastfening blir man alltid lurad..
            "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Man betalar ju för att få fiska inte för fisken man kanske drar upp

altså e ju bara värt pengarna bara att komma ut o dra ett par kast o känna den friska luften
              The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"

Kommentera

Originally posted by mayday
                Man betalar ju för att få fiska inte för fisken man kanske drar upp

altså e ju bara värt pengarna bara att komma ut o dra ett par kast o känna den friska luften
                Jag tycker inte det motiverar höga fiskekortskostnader.
                Betalar man för ett fiskekort så ska pengarna gå till det vattnets fiskevård.

Kommentera

Visst vill man ha en fair chans att få fisk. Väder och vind och inte minst egen förmåga spelar naturligtvis in på hur resultatet blir. Har man inte tagit detta med i beräkningen så är risken stor att man blir besviken.
                  Har två bomturer på raken nu och några till före den senaste fångsten. Övriga fiskare har också haft det trögt. Men jag vet att det finns fisk där och att det sätts ut mängder flera gånger i veckan. Jag vet det för jag har själv sett alltihop. Många gånger.
                  Men ett put&take vatten utan put men med take lär inte få så många kunder efter ett tag. Sånt sprider sig och det om något vet de som driver vattnet.
                  Senast ändrad av BeBest; 2004-08-05, 09:26.
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

I ärlighetens namn måste jag säga att 2 bomturer är inte nått om man fiskar efter naturlig/vild fisk,men om man går 2 bomturer på RB är det inte kul.Chansen finns ju,men jag kan ju inte påstå att det händer så ofta i dom sjöar som jag fiskar i.Senast det hände var på Citadellet i Landskrona,men det visade sig efteråt att där INTE VAR NÅGON FISK.Det talade fiskevakten om för mig...när jag skulle gå hem?!!...seriöst?knappast!Så dit går jag inte mer,trots att jag fiskat där ofta sen dom startade upp fisket där.
                    För alla er som bor i Skåne kan jag rekomendera en plats som heter Sjöledens Fiske camp.Den ligger i Ljungbyhed,där vet man att där är fisk,för vattnet är så klart att man ser fisken "sväva" fram.Absolut det trevligaste stället att fiska RB på i skåne!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 380 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art