Sanningen är här ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sanningen är här !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det är vanskligt att uttala sig om en persons mentala hälsa utifrån ett par inlägg på internet.
    Såg härförleden en notis, i FFA tror jag det var, om att ett fiskevårdsområde i Dalarna inte önskade sig se gäddkramare och laxpussare i sina vatten och sänkte minimåttet till en nivå där ädelfisken inte är könsmogen. Dessa masar verkar vara samma andas barn.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ni e roliga ni !

Hej på er !

Det är förnöjsamt vad somliga drar paraleller utifrån mina inlägg.
      Man är tydligen och trampar en hel del folk på tårna, vilket bara gör mig ännu mera sugen på att dansa...

Jag hoppas att ni inser och förstår skillnaden mellan människor som Ni, som gladeligen betalar 100-200:- för ett sumpigt REGNBÅGSFISKE (!?) medans en riktig fiskare som jag ALDRIG skulle blöta min krok i en put&take göl. Att dessutom mäta fiskarnas vikt med TRE decimaler verkar oerhört "kexmongo och ADHD".

Har ni någon gång fiskat i en veckas tid utan att möta en endaste annan människa ? ...nääe, trodde inte det heller. Flertalet av er är väl "specimenhunters" som hellre smyger i vassen kring de överbefolkade badplatserna i Mälardalen...

Tyck & säg vad ni vill, men ni är bara tveksamma och avundsjuka över vad ni själva inte får uppleva/ta del i/ ha tillgång till/ mm !

Nästa sommar har vi redan planerat en tur där jag självklart tar hjälp av samernas egna vatten. Det blir 2:a gången vi besöker detta vatten och masken samt pappegojwobblern ska med...

//Muggo

Kommentera

Vad Mongo kanske inte har förstått är att alla med intresse därav kan bege sig till dessa vatten och fiska hej vilt. Tar en natt att köra dit från Stockholm. Avundsjuka? Nja, kanske inte.
        Bend or Die!!

Kommentera

Vad mitt inlägg initialt ville påvisa har Zalto tydligt bevisat, att han tillhör skaran av ömfotingar som känner sig trampad på tårna !

En del av er måste ha svårt att förstå att människor är och ser på saker olika. Moraltanter finns inom alla områden och jag trodde nog inte att det skulle vara så många som agiterade fiskepoliser på detta forum, men ack vad jag verkar ha fel...

//Muggo

Kommentera

Förstår du att det finns människor som inte delar dina åsikter? Måste man känna sig trampad på tårna för att kommentera ditt inlägg? Svaren på båda frågorna blir tyvärr ett rungande NEJ.
            Bend or Die!!

Kommentera

Grattis till fina fiskar, Harr över kilot är fint.

Att du sedan älskar människor (troligen män) som drev bort Gäddan är väl din ensak, har inget emot människor med avvikande läggning.

Tycker dock att vatten helst skall hållas som de var innan människans inverkan blev märkbar.
              sigpic

Kommentera

Fördomar! Detta är en av grunderna till alla konflikter!
                Att dra alla fiskare som inte är som du över en kam, utan att försöka tänka in dig i varför man gör som man gör.

Att du är 40-50 talist hörs direkt på din konservativa åsikt om C&R. Med tanke på hur världen förändras omkring oss måste du väl ändå märka, hur haven töms på fisk, hur älvarna dödas, hur råoljan slösas.
                Att ha inställningen till fiske att bara sikta in sig på att ta hem minsta lilla pinne för att sedan slänga till katten eller tvinga i sig knappt hälften är ju som det låter: onödigt.
                Varför är jakten annorlunda än fiske?!?! Inte går man jagar man året om och skjuter ner varenda djur i skogen, för att ta hem för att äta. Varför ska man då ta med sig all fisk man fångar?!

För vissa är fiske mer än bara jaktinstinkten att skaffa mat, det stadiet börjar man i. Men när man sedan blir klokare och märker hur fiskevatten störs, och blir sämre.

Varför vill du att alla fiskare skall vara som du? Då får du ju inte vara ifred i en vecka utan att se en människa. Konstigt resonemang.

Nä du Muggo, åk upp till samerna och bosätt dig där. Den som inget vill lära sig och prova något nytt, den har nog lite fel inställning.

Kommentera

Antingen är Muggo same vilket antagligen ger honom rätt att fiska på hans samebys vatten eller så försöker han leva upp till asocialiteten i filmen Jägarna. Undrar om Muggo skulle bry sig om licens eller jaktkort och jakträtt alls, ifall han ville jaga.
                  Jag tror nämligen inte han är same, utan en av många bland vårt samhälles identitetssökande loosers.
                  Tycker det är lite tragiskt faktiskt.
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 303 visningar
                  1 gilla