Parkera fyrhjuling vid fiskeplatserna? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Parkera fyrhjuling vid fiskeplatserna?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Parkera fyrhjuling vid fiskeplatserna?

Har funderingar på att köpa en fyrhjuling att dra båten med. En sådan tar sig fram på ställen som bara en traktor annars gör och är samtidigt riktigt smidig.

Frågan är om man vågar lämna den när man åker ut med båten? En bil är ju en annan sak då den är låst osv men en fyrhjuling kanske är mer intressant för folk att pilla på när man inte ser?

Hur mycket väger bår o trailer?
    Polarn brukar sjösätta sin vattenskoter med sin, han har ett mc larm på den och har aldrig haft problem med det.
    Sen beror de lite villken hjuling du hade tänkt, vissa nyare och dyrare märken har startspärr inbyggt orginal.

Kommentera

Du lär bryta mot terrängkörningslagen på väg till fiskevattnet om du inte äger marken, men det är nog inte troligt?!

Sedan lär den ändå vara borta när du kommer tillbaka så känns inte så lockande.

Kommentera

Har du tänkt på att du ändå måste ha en relativt klumpig trailer bakom dig?
        Lär ju vara rätt bökigt med trailern i skogen.
        -----------PB's!-----------
        Gädda 8,7 kg
        Harr 0,5 kg
        Abborre 0,8 kg
        Torsk 2,4 kg
        Havsöring 3,5 kg
        Näbbgädda
        Strömming
        Mört
        Skrabb

Kommentera

Ska du låsa så köp en bra låskätting (iaf klass 3, helst abus sexkantiga) och ett mc bygellås som du låser över bakre hjulaxeln på fyrhjulingen. Tänk på att sätta det i nåt bättre än ett träd som man rätt enkelt sågar av. Tänk alltid svagaste länken!

Kommentera

Rospigg: Är väl egentligen inte tänkt att köra i terräng med den men ett fordon som tar sig fram överallt är ju perfekt vid naturramperna, man lär ju aldrig fastna även om det är blött och jävligt.
            Ang brott mot terränglagen så får man inte köra med fyrhjuling i terräng ens på egen mark om det inte är för avverkning av skog eller jakt.

Båt, trailer och motor väger väl runt 450 kg skulle jag kunna tänka mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av hundra Visa inlägg
              Rospigg: Är väl egentligen inte tänkt att köra i terräng med den men ett fordon som tar sig fram överallt är ju perfekt vid naturramperna, man lär ju aldrig fastna även om det är blött och jävligt.
              Ang brott mot terränglagen så får man inte köra med fyrhjuling i terräng ens på egen mark om det inte är för avverkning av skog eller jakt.

Båt, trailer och motor väger väl runt 450 kg skulle jag kunna tänka mig.
              Utgår ifrån att Du har körkort om Du ska köra fordonnet på väg till/från så då skulle jag hellre satsa på en billig 4X4 bil har en bekant som har en gammal Lada Niva ful som stryk men billig och kan lagas av vilken nomal mek kunnig som helst och det mesta kan köpas på skroten, den drar utan problem en trailer som den på naturramper, eller en äldre Jeep, land/rangerover med permanent fyrhjulsdrift och billiga i inköp om Du väljer gamla årsmodeller!

Jo jag vet vad som gäller för körning i terrängen, men rätt ska vara rätt helt klart.

Kommentera

Beror helt på om du köper begagnat eller nytt! Många äldre fyrhjulingar anses inte längre vara stöldbegärliga... Fast ett rejält lås skadar ju aldrig..

Kommentera

Suzuki hade jag oxå valt i stället för en ATV om man vill ut i skogen och skvätta lite lera och sjösätta båten, dom tar sig grymt fram i skogen dom små rackarna

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 290 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art