behöver hjälp med gymnasie val!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

behöver hjälp med gymnasie val!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• behöver hjälp med gymnasie val!!

hej!

Som rubriken lyder så behöver jag hjälp/råd med att välja gymnasium, inte meningen att ni ska bestämma vill bara veta vad ni tycker.
    Har några allternativ och dom är, forshaga, el, fordon, bygg eller sävenfors.
    Vet inte om jag ska gå på vad som vore kul eller vad som man får mycket och bra jobb med.
    Har grym beslutsångest, så jätte tacksam försvar!

mvh Pontus!

välj det du känner själv, vill du ha jobb i framtiden lättare? då får du jobba rejält hårt om du väljer sportfiskelinje, går själv på forshaga då jag inte visste vad jag skulle välja, och jag vill jobba inom fiske.
    vill du jobba inom fiskebranchen med guidning eller kanske bli marinbiolog och liknande? då tycker jag att du ska välja akademin, men då måste du vara framåt, men du kommer ha en grym tid på skolan,. även om det kan vara tufft att vara 10-140mil hemifrån.

vill du ha chanser till arbete i framtiden? välj i såfall samhäll eller något annat allmänbildande program. Man kommer alltid behöva bra elektriker och bilmekaniker så där har du ganska bra framtidsplaner, även vid bygg.

Jag tror att du har lika bra chanser till jobb vilken linje du väljer, bara du visar dig framåt.

Kommentera

Fordonsbranschen är ju rätt skakig, saabkris mm.
      Bygg har haft tuffa tider med mycket varsel. Sedan är bygg en väldigt bred bransch, snickare, grovis, husbyggen osv osv.
      Forshaga har jag ingen kunskap om, är säkert skitkul men antagligen svårt att få jobb(vet ej säkert)
      Elektriker behövs alltid speciellt iom. rot-avdraget.

Lycka till

Kommentera

Tjenare, går 2:an på transport (inga av dina val men iaf) de va mitt 4 val och var inte ett skit intresserad av lastbilar och sån för drygt ett år sen, nu har jag 90% chans till jobb när jag slutar om 2 år så visa framfötterna bara! Lycka till!
        http://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"

Kommentera

skulle vilja gå forshaga, men vad jag har hört så är det svårt att få jobb efter?
          nu lutar det mot el. för ett år sedan var jag säker att det skulle bli akademien och försöka starta någon egen fiskecamp eller något liknande men nu har dom jag pratat med sagt att om jag vill ha jobb så är det bättre jag tar tex el.

Kommentera

det är bättre att göra något som är kul och bli bäst i klassen än att göra något dom inte är kul och bli en helt vanlig medelperson sen måste man ju inte jobba med det som man är utbildad till och man kan läsa vidare. jag går tredje året i osby och jag ångrar mig inte en sekund!
            [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Du kommer ha det grymt kul om du början på forshaga iallafall. Se till att vara framåt som sagt, speciellt på praktikerna.

Kommentera

Går på Akademin och det är grymt bra här!
                Visst, det är inte lätt att hitta jobb direkt inom fiske, men gör du bra ifrån dig på praktiken och fixar bra betyg i tyska och engelska så bör det gå bra, det viktigaste är att fixa bra kontakter.

Kommentera

Hej!

Jag följde inte min dröm (direkt) blev "rådd" att plugga natur och var väll inte speciellt nöjd med det under gymnasiet. Nu har det dock visat sig efter ytterligare utbildning att det var ett bra val och har ett jobb jag trivs mycket bra med!

Oavsett vad du väljer så kommer det öppnas dörrar med något bakom som du kommer trivas med!

Med resonemanget ovan kan du välja nästan vad som helst och det kommer bli bra! Jag jobbar själv inom bygg och hade därför valt det, eller varför inte natur...!!?
                  Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

får se hur det blir... men tack för mkt bra råd

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 014 visningar
                    1 gilla