Köpa ny haspelrulle och spö, lite funderingar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa ny haspelrulle och spö, lite funderingar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa ny haspelrulle och spö, lite funderingar

Har tänkt att köpa ny haspelrulle och tillhörande spö. Jag har testat de flesta märken genom åren och fastnat framförallt för Shimano och Daiwa.
    Jag fiskar nästan uteslutande gädda och abborre. Jag har senaste året kört med en shimano 2500 modell och tycker att den storleken på rulle passar mitt fiske bra.
    Eftersom jag inte bor i Sverige har jag svårt att få tag i tidningar med bra testar över haspelrullar. Vilka modeller i prisklassen 800-1500 har fått bra kritik?
    Alla förslag på spön och rullar är välkomna, jag sysslar mest med spinnfiske (gädda o abborre) och löjmete efter abborre.

Stort tack för all hjälp jag kan få

Gjordes ett test tidigare i år om man nu bara ska gå efter det. Trio och DAM Quick tog hem bra betyg. Shimano har ju flera modeller men jag skulle nog inte köpt en shimano i den prisklassen.

Kommentera

Okej tackar för tipset, ska kolla in deras modeller. Jag kan gå upp i pris på rullen, viktigaste är att den inte ska vara för stor men ändå tåla lite tyngre gäddfiske. Vet att det är en svår kombination men jag har redan 2 ul-rullar samt 2 tyngre för gäddmetet så det är en bra "mellanrulle" jag är ute efter
      Senast ändrad av Beastmaster; 2011-07-17, 21:42.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 181 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg .art
      av .art