Kastade svenskt rekord - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kastade svenskt rekord

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kastade svenskt rekord

Vet inte om detta hör hemma på ljugarbänken då det är helt sant. Men min bror fick en stor Id när jag min bror och min pappa var ute för att fiska gädda utanför Övik. Men vi hade ingen aning om vad som var normalt för Id. När han fick upp den så sa min pappa att när han var liten så drog de upp samma storlek hela dagarna och att detta var inget att spara. Gick inte att äta heller. Vartefter min bror givetvis kastade tillbaka fisken.

När vi hem igen så kollade min bror upp vad svenskt rekord var. Och det visade sig att den var större, markant större. Och vi vägde med en bra våg som garanterat stämmer inom ±100g.
    Sedan dess har min bror ansett att pappa är skyldig honom en guldrulle. Han var inte så nöjd
    Regel nr1:
    Har man inte släppt styret har man inte ramlat.

lagom störigt. när mossan va 7 fick hon en gös på 11.8 i klarälven i säffle.. den hade stått som svenskt rekord i 25 år om dom reggat den..

Kommentera

Ursprungligen postat av Slaktmasken Visa inlägg
      Vet inte om detta hör hemma på ljugarbänken då det är helt sant. Men min bror fick en stor Id när jag min bror och min pappa var ute för att fiska gädda utanför Övik. Men vi hade ingen aning om vad som var normalt för Id. När han fick upp den så sa min pappa att när han var liten så drog de upp samma storlek hela dagarna och att detta var inget att spara. Gick inte att äta heller. Vartefter min bror givetvis kastade tillbaka fisken.

När vi hem igen så kollade min bror upp vad svenskt rekord var. Och det visade sig att den var större, markant större. Och vi vägde med en bra våg som garanterat stämmer inom ±100g.
      Sedan dess har min bror ansett att pappa är skyldig honom en guldrulle. Han var inte så nöjd
      Rolig pappa du har, idbullar äter man på gotland. Har du nån bild?
      Om fisken togs nyligen och ifrån land samt ni har foto så kan den godkännas som rekord. Gamla fiskar godkänts inte, inte heller
      fiskar vägda i båtar.
      Senast ändrad av Alessandro; 2011-05-15, 20:45.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
        lagom störigt. när mossan va 7 fick hon en gös på 11.8 i klarälven i säffle.. den hade stått som svenskt rekord i 25 år om dom reggat den..
        Storfiskregget började 1971, om din mor drog den 1963 så hade den inte godkänts. Alltså ren kuriosa.
        Senast ändrad av Alessandro; 2011-05-15, 20:28.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
          Rolig pappa du har, idbullar äter man på gotland. Har du nån bild?
          Om fisken togs nyligen och ifrån land samt ni har foto så kan den godkännas som rekord. Gamla fiskar godkänts inte, inte heller
          fiskar vägda i båtar.
          Nä ingen bild. Och jag kommer inte ihåg exakta vikten heller. Men jag kommer ihåg att vid tillfället så var det rekort enl napp o nytt. Och det här var nog ca 15-20 år sedan.
          Han fick fisken på ett vassdrag.
          Senast ändrad av Slaktmasken; 2011-05-16, 20:25.
          Regel nr1:
          Har man inte släppt styret har man inte ramlat.

Kommentera

Fiskehistorier är alltid fiskehistorier :>

Kommentera

Idrekordet i Sverige ligger väl på 3,750 kg? Jag har själv fått många idar runt 3,5 kg, men vet om flera över 4 kg som inte har reggats.
              lite synd är det...skulle jag få en över 4 nu skulle jag regga den helt klart. även om jag inte är någon metare. det är väl dom som höjer mest på ögonen över id m.m.

Kommentera

Krokar man iden med drag i t.ex. ryggen så räknas det inte som reg. Antar att de inte högg på ett stort vassdrag.
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                  Krokar man iden med drag i t.ex. ryggen så räknas det inte som reg. Antar att de inte högg på ett stort vassdrag.

Hur ska de kunna veta om man krokat den i ryggen egentligen?:P går ju alltid att kroka av den före man tar kortet.
                  KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
                  Gös: 77cm 4,56kg
                  Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
                  Öring: 500g+
                  Röding: 1,03kg 46cm
                  Regnbåge: 2.5kg 53cm
                  Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                    Jo, dom hugger på stora drag, har fått många +2 idar på HÖ-drag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 370 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art