Nät,Fällor som inte är märkta.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nät,Fällor som inte är märkta..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nät,Fällor som inte är märkta..

Fiskar mycket i Mälaren (Lårstaviken) finns en del nät där ute som inte är märkta som ligger i nästan året runt, Har kontaktat fisketillsyn,länsstyrelsen,kustbevakningen.
    Men det händer inte ett piss.
    Har erbjudit att jag kan ta upp näten, men det får jag inte göra tydligen.

Finns en lite mindre sjö där jag bor också Alsta sjön som är ägd av ett par personer som bor vid sjön.
    Som tror att man kan fiska hur som helst bara för att dom har arrende..
    (visst dom har nog fiskerätt, men dom följer inga regler eller lagar)

Nät som ligger i lekvikar, fällor som ligger inne i vassen, inget som är märkt..

Vad ska man behöva göra för att det händer något...?

Vilka har du ringt? Att kustbevakning skulle agera nonchalant tycker jag låter märkligt. Jag skall skriva ut några bra nummer imorgon.

Kommentera

Är de de nät som jag gissar att du sett så är det mer än "en del". Då borde det vara 5-6 långa nät och de ligger ute hela året som sagt. Vi har också försökt ta upp frågan med länsstyrelsen men intresset har varit ljummet minst sagt.

Hoppas att du orkar driva frågan vidare...

Kommentera

Hatar när folk lägger ut nät i lekvikar, och läger ut nät överhuvudtaget egentligen.. skulle tagit upp dom och kastat dom helt klart och strunta i vad man får och inte får, sånt där förstör för så många..

Kommentera

Att bevaka nät har lågt prio för Kbv,viktigare att ta fart syndare och någon som tagit en bira,jag förstår Kbv att man kan bli skitig och få en fläck på uniformen att handskas med fiskenät, och det kanske luktar från fiskenät och inte vill dom ha nät liggandes i båten med kanske fisk i också, jag kanske har fel men det är en slående tanke.
          Senast ändrad av LazziLax; 2011-05-12, 16:20.
          Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Angående Alstasjön: Äger de personerna som fiskar där sjön är det nog inte mycket du kan göra åt deras fiske

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
              Att bevaka nät har lågt prio för Kbv,viktigare att ta fart syndare och någon som tagit en bira,jag förstår Kbv att man kan bli skitig och få en fläck på uniformen att handskas med fiskenät, och det kanske luktar från fiskenät och inte vill dom ha nät liggandes i båten med kanske fisk i också, jag kanske har fel men det är en slående tanke.
              Det finns de på KBV som har högsta prio på att jaga nät. Fiskeredskap SKALL vara märkta enligt gällande regler och lagar.

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
                Det finns de på KBV som har högsta prio på att jaga nät. Fiskeredskap SKALL vara märkta enligt gällande regler och lagar.
                Sverige är avlångt land, MEN... jag reagerar bara på när folk anmäler till KBV och inget görs? och då kan man undra ? och jag tar absolut inte KBV i försvar.
                Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Råkade fiska upp kräftbur, den var full med döda kräftor varav resterna av vad som sett ut som en hummer, några sprattlande tusenbröder och en sarv. Massor av döda aborryngel satt fast med gälarna i maskorna men jag räddade iallafall några tusenbröder, en sarv och en kräfta från att ligga och ruttna, det stank verkligen.

Mitt billiga budgetspö klarade av att fiska upp hela buren, det var det roligaste av allt, och så hittar man en reflexspinnare som sitter fast i nätet med tafs och lekande.

Bingo!

Kommentera

Luktade det så illa, då skulle inte draget få krypa in i min ask!
                    http://img530.imageshack.us/img530/5121/struc.png

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 383 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art