På Söndag bär det av för att blöta Ismetespöna för första gången i år. Jag är taggad till max. En rapport kommer givetvis in på forumet snarast effter bataljen med "Piksen"
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismetespremiär
Collapse
X
-
Re: OOOOh!
Originally posted by JJJ78
Vad härligt! Skall själv ut på isarna första gången för i år. Det blir av antingen på Lördag eller Söndag...
Jag skall nog inte ismeta, det blir nog bara lite abborre...
Skitfiske på dig Quivertip...
Same to you.....
Kommentera
-
Gäddan ville inte lika mycket som jag ville. Abborren däremot var mycket huggvillig. Vädret var strålande med ca: -10 . Isen gick tack vare kylan övet till kärnis. 10cm. Vi var 15 pers. med 4 spön var. Inte ett fäll på hela dagen 08.00- 14.00. Men i mellandagarna bär det iväg igen för en dust med "Piksen". Det är antal timmar som avgör om man skall lyckas eller inte. Gäddan äter inte alla dagar.
Kommentera
-
Satan va gutt det är nu.. Ligger mycket is på min favoritsjö nu på vintern. Började med isfiske i vintras på allvar och ismetade/anglade två pass och blankade inte ett enda. Första gången hade jag bara ett angeldon ute och fick en gädda runt 3 kg iallafall. Så nu ska jag storsattsa på den sjön som är 27 hektar med lite små öar och vass o sånt intill kanterna. Funderar på o ta på mig skridskor o testa många olika ställen. Är en del av sjön som är täckt med vass och man kan gå in inne i vassen så är det öppet vatten där men nu is såklart. Kanske skulle testa i närheten av vassen?[FONT=Verdana][/FONT]
Kommentera
-
Originally posted by Quivertip
Gäddan ville inte lika mycket som jag ville. Abborren däremot var mycket huggvillig. Vädret var strålande med ca: -10 . Isen gick tack vare kylan övet till kärnis. 10cm. Vi var 15 pers. med 4 spön var. Inte ett fäll på hela dagen 08.00- 14.00. Men i mellandagarna bär det iväg igen för en dust med "Piksen". Det är antal timmar som avgör om man skall lyckas eller inte. Gäddan äter inte alla dagar.
Man måste ju ge och ta... Men det blir nog fiske till juldagen eller annandagen!
Min vän var ute i Lördags ca 2 timmar! Han fick 78 abborrar! Gäddan var trög!
Kommentera
-
Originally posted by Tim
Satan va gutt det är nu.. Ligger mycket is på min favoritsjö nu på vintern. Började med isfiske i vintras på allvar och ismetade/anglade två pass och blankade inte ett enda. Första gången hade jag bara ett angeldon ute och fick en gädda runt 3 kg iallafall. Så nu ska jag storsattsa på den sjön som är 27 hektar med lite små öar och vass o sånt intill kanterna. Funderar på o ta på mig skridskor o testa många olika ställen. Är en del av sjön som är täckt med vass och man kan gå in inne i vassen så är det öppet vatten där men nu is såklart. Kanske skulle testa i närheten av vassen?
Vad är det för fisk i sjön?
Kommentera
-
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 112 visningar
1 gilla
|