Förbjud O.F:s direktlänkar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förbjud O.F:s direktlänkar?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Linus Fröhlich;

Det är ofta lättare att förklara det man svarar på om man kan citera det man vill fråga om, besvara eller diskutera. Kommer det in nya läsare kan en kort resumé med omnämnd ingress ibland vara ett måste för att nya läsare ska kunna tillgodogöra sig vad som skrivs.

Go for the Big Ones!

Old Firehand
    Jo jag förstår varför man citerar och det är ju ofta bra. Men ibland tycker jag att det blir onödigt långa inlägg.
    Det går ju att citera delar av ett inlägg tex en särskild fråga man vill svara på. Det är ju lite krångligt på detta forum men på andra fungerar det så att man markerar det man vill ha och sedan trycker på citera, här får man ju med allt automatiskt. Kanske en grej att ändra för Bergman

Kommentera

Hur fan kan man klaga på Old Firehand?! Han är ju kung på att svara på allas trådar och verkar fruktansvärt hjälpsam mot allt och alla? Jag siktar på att en dag bli Young Firehand ! och en link efter hans inlägg, ska man ta bort folks blogglinkar då med, vem bryr sig?
      sigpic

www.haavet.wordpress.com

Kommentera

Ursprungligen postat av LinusF Visa inlägg
        Det går ju att citera delar av ett inlägg tex en särskild fråga man vill svara på. Det är ju lite krångligt på detta forum men på andra fungerar det så att man markerar det man vill ha och sedan trycker på citera, här får man ju med allt automatiskt. Kanske en grej att ändra för Bergman
        Jag vet inte om jag tycker de är så himla svårt. Bara trycka på "Svara med citat" och sedan klippa bort den texten man inte vill citera. Eller menar du att det går att göra på annat sätt?
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
          Jag vet inte om jag tycker de är så himla svårt.
          Nej jag har inga problem med det men jag får känslan av att många inte vet hur man gör eftersom de citerar ett helt inlägg för att svara på en liten del av det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
            Vill bara klargöra att de betalande annonsörerna har tillåtelse att posta länkar till sin hemsida och sina produkter. Företag som inte betalar för en annonsplats får posta max en länk under "Länkar" och resten blir som "smygreklam".

Men självklart ska alla kunna tipsa om produkter och hemsidor. Det vi vill undvika är "smygreklamen" från icke betalande annonsörer.
            Tack för svaret, då förstår jag varför O.F skriver som han gör.

Kommentera

Har aldrig sett en onödig/dålig kommentar skriven av Old Firehand, var snackar du om?
              Han hjälper ju nästan folk i varenda tråd på forumet.
              -----------PB's!-----------
              Gädda 8,7 kg
              Harr 0,5 kg
              Abborre 0,8 kg
              Torsk 2,4 kg
              Havsöring 3,5 kg
              Näbbgädda
              Strömming
              Mört
              Skrabb

Kommentera

Jag kan absolut INTE hålla med om att OFs inlägg är dåliga, de är väldigt välskrivna och informativa!

Dock så tycker jag också att det är orättvist att han får annonsera i varje inlägg, jag fick ett PM för ett tag sedan där jag de sa att jag inte fick länka till mina säljes annonser direkt i en tråd där någon ville köpa något (av det jag hadde).
                Om OF betalar Fiskesnack så borde han självklart få annonsera, men annars så tycker jag att det ska vara samma regler för alla.

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
                  Jag kan absolut INTE hålla med om att OFs inlägg är dåliga, de är väldigt välskrivna och informativa!

Dock så tycker jag också att det är orättvist att han får annonsera i varje inlägg, jag fick ett PM för ett tag sedan där jag de sa att jag inte fick länka till mina säljes annonser direkt i en tråd där någon ville köpa något (av det jag hadde).
                  Om OF betalar Fiskesnack så borde han självklart få annonsera, men annars så tycker jag att det ska vara samma regler för alla.
                  Det är just så det är OF och andra betalande annonsörer får enligt reglerna ha en länk som signatur i sina inlägg som leder till den egna sidan, det får däremot inte ickebetalande!!

Så vill någon ha en länk till egna sidan som signatur så bara köp annonsplats på sidan så är det grönt!

Kommentera

Tackar även dig för svaret Rospigg.
                    hade inte en susning innan. fick för mig i det tysta att O.F inte mådde helt bra, men inser nu att han kanske vill vara smartare ibland.
                    Senast ändrad av Guest; 2011-02-02, 23:41.

Kommentera

Moderatorer: snälla lås tråden!

Det känns som att det är slutdiskuterat vid det här laget.
                      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 298 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art