vertikal fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vertikal fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vertikal fiske

hej tänkte fråga er som håller på med vertikal.

FIN-S jigg i alla storlekar är det en bra grundsättning till vertikal efter gös?

Åker aldrig ut utan dessa:
    Lunker city Fin-S, Lunker city Whipstick, Bass assassin Sea shad och AMS Bad shad.

Tips!
    Våga testa 25cm varianten av Fin-S!
    Den är egentligen till för "ytfiske", men jag har haft dom mest brutala huggen på dom när jag testat dom vertikalt.
    Har dock inte haft tillräckligt långa stingers till dom, så tappade tyvärr en garanterad guldnåls-borre pga det.

Kommentera

Fin-s kommer du långt på.... men de är ju aldrig fel att ha lite annat att testa om de sviker.
      I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

tänkt mig att ha fin-s, lunker city shaker, skippyfish, swimfish, låter det som kan ta en långt?

Kommentera

Tycker lunker city shaker är överskattat, det finns bättre shad jiggar.

Kommentera

Tycker det verkar som en vettig "start-uppställning". Personligen föredrar jag jiggar med v-stjärt i längder runt 10-13 cm.
            Är fisket trögt brukar v-stjärtar funka och är gösen på hugget tar de på allt ändå!
            Kör mkt med Fin-S, Lindy och Bass assasin. Testade även Skippyfish i somras med skapligt resultat.
            Ett tips är att ta en tur till Säffle och besöka Auto Experten. De säljer bildelar men har även ett skapligt utbud med fiskegrejer.
            Till just VJ-fisket har det ett väldigt bra utbud och till mkt bra priser. Deras sortiment av just Fin-S är nog det största jag sett någonstans.
            Mvh Micke

Kommentera

Hej håller med alla om Fin-s, men våga även de större modellerna.

Kommentera

...att våga fiska "stora" beten är nästa VJ trend, vi kommer att få läsa flera artiklar om detta nästa år Men, som en start trea som håller i väldigt många lägen håller jag FIN S gul o grön samt Lunkers Shaker, grön o rosa, testa gärna flera färger, det kan lönas sig. AMS har några trevliga jiggar som jag alltid glömmer vad dem heter oxå. Ps, som sagt, våga testa stort, rigga med minst två stingers, uppe och nere, eller på sidan. Håll ut, det kommer mer om detta
                "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                "Keep it simple"

//Jan O
                www.fisheco.se
                www.brofiske.net
                www.magazinefisheco.se

Kommentera

Tre s kan bli svårt att ta sig till säffle, bor i karlstad. och är bara 17år.

och tack för tipsen ni gett mig!
                  åter igen tack !

Kommentera

Micke, Bass Assasin, berätta mer om dina erfarenheter av dessa... Funkar dem vid vissa tillfällen eller? Kör du ofta med dem?

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
                    Tycker det verkar som en vettig "start-uppställning". Personligen föredrar jag jiggar med v-stjärt i längder runt 10-13 cm.
                    Är fisket trögt brukar v-stjärtar funka och är gösen på hugget tar de på allt ändå!
                    Kör mkt med Fin-S, Lindy och Bass assasin. Testade även Skippyfish i somras med skapligt resultat.
                    Ett tips är att ta en tur till Säffle och besöka Auto Experten. De säljer bildelar men har även ett skapligt utbud med fiskegrejer.
                    Till just VJ-fisket har det ett väldigt bra utbud och till mkt bra priser. Deras sortiment av just Fin-S är nog det största jag sett någonstans.
                    Mvh Micke
                    "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                    "Keep it simple"

//Jan O
                    www.fisheco.se
                    www.brofiske.net
                    www.magazinefisheco.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27