Fiskekortstjänst - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekortstjänst

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskekortstjänst

Hej,
    Min fiskevårdsförening ska börja sälja fiskekort på Internet. Är det någon som har erfarnehet av till exempel SMS fiskekort?

Ursprungligen postat av lasseajohansson Visa inlägg
    Hej,
    Min fiskevårdsförening ska börja sälja fiskekort på Internet. Är det någon som har erfarnehet av till exempel SMS fiskekort?
    Jag tycker det låter som en bra idé. Då slipper man vänta på att macken ska öppna för att köpa fiskekort..

Kommentera

Jag har mycket god erfarenhet av iFiske www.ifiske.se Innovativa och ett mycket skickligt byggd plattform för framför allt fiskevattenägaren.
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Min regnbågsklubb kör fiskekort via nätet, svenskafiskevtten.se. Fungerar utmärkt. De har även erbjudit oss möjligheten att köpa kort via sms. Detta har vi dock nekat då vi i klubben anser att detta kan underlätta tjuvfiske. Eftersom man kan gå ner se om ingen vakt eller annan fiskare är nere så skippar man köpa kort och kommer någon så skickar man snabbt iväg ett sms. Kanske ingen större risk men vi skippa sms kort på grund av detta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
          Min regnbågsklubb kör fiskekort via nätet, svenskafiskevtten.se. Fungerar utmärkt. De har även erbjudit oss möjligheten att köpa kort via sms. Detta har vi dock nekat då vi i klubben anser att detta kan underlätta tjuvfiske. Eftersom man kan gå ner se om ingen vakt eller annan fiskare är nere så skippar man köpa kort och kommer någon så skickar man snabbt iväg ett sms. Kanske ingen större risk men vi skippa sms kort på grund av detta.
          Hej. Mjooooo... SMS-korten är alltid märkta med EXAKT tidpunkt för inköp, vilket enkelt kan kontrolleras av kontrollant. Om man vill kan man också införa en fördröjd leverans av SMS-korten, t.ex. att de levereras 10 minuter efter köp. Vi tror dock att de flesta fiskare VILL göra rätt för sig och att den största anledningen till att folk tjuvfiskar är att det är krångligt/omständligt/svårt att köpa fiskekortet. Med andra ord, på det stora hela, så ökar den totala försäljningen och intäkterna enligt vad vi har erfarit från flera vatten runt om i Sverige...

Kommentera

blir som att åka spårvagn!
            http://www.Teamoptimus.net

Kommentera

Jag vet ett par grabbar som håller på och vidareutvecklar detta yttligare steg. Tror att första releasen ska släppas innan sommaren i alla fall.
              www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 274 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art