Isläget Borås? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isläget Borås?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av indy Visa inlägg
    de kanske inte varit på hugget... de e bara o fortsätta nöta!
    Jo då, är ute minst 2ggr/veckan så någon dag vänder det nog för mig.
    Fiskar du mest nere i Skene eller flänger du runt?
    Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Ursprungligen postat av mcben Visa inlägg
      Jo då, är ute minst 2ggr/veckan så någon dag vänder det nog för mig.
      Fiskar du mest nere i Skene eller flänger du runt?
      har inte hunnit komma ut så mycket än i vinter, har varit lite för kallt för c&r tycker jag, men det som varit har varit i borås! sist vart det 5 fäll på hela dan 3 upp två över fem så de var lite sugna iaf
      http://www.Teamoptimus.net

Kommentera

har inte hunnit komma ut så mycket än i vinter, har varit lite för kallt för c&r tycker jag, men det som varit har varit i borås! sist vart det 5 fäll på hela dan 3 upp två över fem så de var lite sugna iaf
        Jag kör med levande men när jag fiskar själv blir det oftast död betesfisk. Tog en Gädda på Ismete med död mört idag.
        Indy:Kör du med stor mört då? Vilket djup hugger det på för dig? Mina hugg har kommit runt 5 meter.
        Man är alltid ett hugg ifrån Succé!

Kommentera

Ursprungligen postat av PelleC Visa inlägg
          Jag kör med levande men när jag fiskar själv blir det oftast död betesfisk. Tog en Gädda på Ismete med död mört idag.
          Indy:Kör du med stor mört då? Vilket djup hugger det på för dig? Mina hugg har kommit runt 5 meter.

vart fiskar du i borås området ??

jag brukar få större fisk på 1-3 meter djup

Kommentera

indy:Kör du med stor mört då? Vilket djup hugger det på för dig? Mina hugg har kommit runt 5 meter.
            Jag kör med så stor betesfisk jag kan få tag på! hälften av spöna fiskar jag precis under isen, då syns fisken mest för gäddan som gärna stiger flera meter för att ta den (även om det är 15 meter djupt) resten kör jag på 2-3 meter.

Efter ett tag märker man vilket djup de huggit bäst på och man kan sätta alla spöna på de djupet. hugger det inte alls så testa lite djupare...

Testa dig fram och se vad som gäller för dagen, testa även något tackel med t.ex en liten röd jigg på eller liknande kan vara effektivt med lite blingbling ibland!

kör hårt och släpp tillbaks de stora skitfiske!
            http://www.Teamoptimus.net

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmyskrot Visa inlägg

Det brukar bli i sjöar runt viaredssjön men ibland på större sjöar som Viaredssjön och Åsunden. (Nu får du berätta dina ställen)
              Såg dig i Fiskeligan i BT! Vart finns det säker is på Viskan? Ja, i rydboholm men vilket/ vilka ställen?

Kommentera

Just det, menar du sjödjup 1-3 meter eller mörten 1-3 meter under isen??

Kommentera

Jag kör med så stor betesfisk jag kan få tag på! hälften av spöna fiskar jag precis under isen, då syns fisken mest för gäddan som gärna stiger flera meter för att ta den (även om det är 15 meter djupt) resten kör jag på 2-3 meter.

Efter ett tag märker man vilket djup de huggit bäst på och man kan sätta alla spöna på de djupet. hugger det inte alls så testa lite djupare...

Testa dig fram och se vad som gäller för dagen, testa även något tackel med t.ex en liten röd jigg på eller liknande kan vara effektivt med lite blingbling ibland!

kör hårt och släpp tillbaks de stora skitfiske!
                  Mm, ska testa lita mera precis under isen. Ska testa en röd sönderklippt vattenballong nästa gång...
                  Självklart försöker jag släppa tillbaka ALLA Gäddor jag får! Skitfiske!

Kommentera

Det brukar bli i sjöar runt viaredssjön men ibland på större sjöar som Viaredssjön och Åsunden. (Nu får du berätta dina ställen)
                    Såg dig i Fiskeligan i BT! Vart finns det säker is på Viskan? Ja, i rydboholm men vilket/ vilka ställen?
                    bor du nära viaredsjön så tycker jag allt du ska fiska mycket i den de finns riktigt fina fiskar där med å en hel del gös.

brukar vara mellan ridhuset å första damluckan i rydboholm, men oftast i höjd med guttasjön. viskans is ÄR VÄLDIGT LURIG om man inte vet hur strömarna går, men TROR inte de ska vara någon fara nu att gå på den fåra pasa sig för mitten bara.

ska ut en sväng i eftermiddag å borrra några hål iför fisket imårgon, om de inte blir 20 minus

Kommentera

bor du nära viaredsjön så tycker jag allt du ska fiska mycket i den de finns riktigt fina fiskar där med å en hel del gös.

brukar vara mellan ridhuset å första damluckan i rydboholm, men oftast i höjd med guttasjön. viskans is ÄR VÄLDIGT LURIG om man inte vet hur strömarna går, men TROR inte de ska vara någon fara nu att gå på den fåra pasa sig för mitten bara.

ska ut en sväng i eftermiddag å borrra några hål iför fisket imårgon, om de inte blir 20 minus
                      Taack! Är det nära den brandövningsplatsen? Håller du dig nära kanten då för att vara säker?
                      Skitfiske och var rädd om Gäddorna!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 286 visningar
                      1 gilla