Hjälpmedel för att hålla värmen nu på hösten/vintern? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälpmedel för att hålla värmen nu på hösten/vintern?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälpmedel för att hålla värmen nu på hösten/vintern?

Det börjar ju som bekant att bli ganska kallt ute nu och kylan blir ofta extra dryg ute på sjön när man sitter still och vertikalfiskar. Tänke kolla vad folk använder sig av för knep för att hålla värmen nu på hösten/vintern. Tänkte inte så mycket på rejäla underställ och flytoveraller, utan mer på tekniska hjälpmedel. Jula t.ex har sätesvärmare som verkar ganska intressanta, någon som har provat kanske? Batteridrivna sockar mm kör dom med i staterna, det kanske också vore nått?
    Dela gärna med er av era knep!

Mvh Niklas

Fryser nästan aldrig själv möjligtvis vid blåst och -10.Men 12V eluppvärmda kläder vore fint ibland men tyvärr dyrt.http://www.warmnsafe.eu/product.asp?product=81

Kommentera

ptja, mitt knep är väl just ett rejält underställ och en flytoverall. Riktigt varmt och skönt, så varför inte?
      Enda problemet är händerna. Sidan som saiko länkade har ett par tunna elhandskar ser jag, kanske man skulle prova!

Kommentera

Jag har alltid med mig ett par tunna handskar från Rapala med tummen och pekfingret öppet som jag har vid fisket. Utöver det har jag ett liknande par handskar i fleece som i nödfall går att dra över de tunna Rapala-handskarna och fiska med. Behöver man värma sig, till exempel när man åker med båten, drar jag över ett par grova och vrama tumvantar i GoreTex över hela paketet och då blir det riktigt skönt om händerna. Som en sista utväg har jag också två stycken kemiska handvärmare från Naturkompaniet med i väskan som värmer riktigt gott ibland!

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Sjukt bra grej som jag körde med i lumpen och aldrig slutat med, är tunna dunjackor som man har under till exempel skaljackan eller regnjackan...
          Har en som heter Snugpack från märket Sleeka, annars finns de både från Haglöfs, Klättermusen och Marmot.
          http://ungasportfiskare.blogg.se/

Kommentera

Prövade nåt som funkade skitbra för mina händer idag. Fäste en fotvärmare(köpt på naturbolaget) i mina tumvantar. Tror de kostade 19kr. Värmde i säkert 5 h. Rekommenderas

Kommentera

Någon som har testat batteridrivna sockar tro? Just fötterna är mitt största problem att behålla värmen i. Mina powerboots gör inte tricket trots tjocka strumpor till.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nike Visa inlägg
                Någon som har testat batteridrivna sockar tro? Just fötterna är mitt största problem att behålla värmen i. Mina powerboots gör inte tricket trots tjocka strumpor till.
                Dubbla ullfrotté strumpor och Powerstövlar, prova det!
                Fryser du ändå, då får du stanna hemma.. (tyvärr)
                Glöm inte att i stövlarna ska du ha ordentligt med utrymme för att kunna röra tårna!
                Sitter de för tight kommer du frysa!

Kommentera

Ett bra tips som funkar..drick kryddstark soppa eller vad som helst bara det är kryddstarkt..svetten sipprar fram även om det är 20- ute och ni kommer aldrig att frysa mer.
                  Gott Nytt Fiske ÅR
                  Senast ändrad av LazziLax; 2010-12-31, 09:12.
                  Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Rörelse, Borra ett par extra hål hjälper garanterat.
                    I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 278 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art