Aborresjön vs. Kullsjön vs. Svartedalen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aborresjön vs. Kullsjön vs. Svartedalen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Aborresjön vs. Kullsjön vs. Svartedalen

Ska som glad nybörjare till helgen testa på put and take fiske i göteborg med omnejd. Ovanstående är de vatten jag känner till, vilket av dem är bäst för tillfället?
    Eftersom det är första gången jag testar ädelfiske undrar jag också: Med vilka typ av drag/beten spinnfiskar man bäst i dessa sjöar?
    Jag undrar också om det ens är säsong för att bedriva detta fiske och isåfall vad är det framförallt man ska tänka på teknikmässigt?

Tack på förhand!
    /Erik

Nu vet jag inget om dom sjöarna just, men vad gäller regnbåge så har jag en hel del fina fångster (bland annat mitt PB på 4kg) på ugly duckling wobblers. Annars fungerar de flesta vanliga abborrspinnarna (droppen, reflex, mörrum, black bee, wipp, vibrax osv) alldeles utmärkt också!

Kommentera

I Svartedalen brukar det mesta funka om somrarna (mete med räka, spinnare, skeddrag, jigg osv osv.). På hösten har jag haft bra fiske med dovt färgade skeddrag, helst små 5-10gram, i silver och koppartoner. Regnbågen brukar man hitta längs med vasskanter och grunda områden där det är gott om insekter som blåst ifrån träden, leta efter vakande fisk så är det nästan bara att kasta prick på dem!

Kommentera

Abborresjön har stängt för säsongen, oktober månad endast för innehavare av säsongskort. Har hört att trängseln är stor vid Kullsjön på helgerna

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 303 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art