Realisation, Rabatt, Konkurs, Utförsäljning. TIPS!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Realisation, Rabatt, Konkurs, Utförsäljning. TIPS!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Realisation, Rabatt, Konkurs, Utförsäljning. TIPS!!

Tänkte dra igång en lite tråd om affären som rear ut fiskeattiraljer som tips till alla som bor i det området eller är på resande fot.
    Kan börja med Hi-Sport i Arninge, Täby. De har 70% på allt fiske.
    Lycka till och fyll på allt eftersom.
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Detsamma gäller alla Hi-Sport. Dags att göra plats för nästa års sortiment. Om man vet vad man letar efter kan man göra riktiga fynd.

Kommentera

70 % på fiskegrejer kan man inte ha. Jovisst om man har ett påslag som är 3 gånger högre än andra butiker, och sedan sätter 70% på det priset. Då säljer man kanske lite under andra priser.
      Ge gärna ett exempel på en vara med -70 % för att överbevisa mig.

-70 % på ett Shimano rulle som kostar 1000 sek skulle alltså vara 300 sek. En rulle som har ett rekommenderat pris på 1000 sek kostar från grossist 500 sek netto + moms 25 % =610 sek.
      Butiken tjänar alltså 390 sek på denna vara. Ger man -20 % rabatt på 1000 sek blir det alltså 800 sek. Då är det 190 sek kvar för butiken. Ger man -40& blir det 600 sek som då blir plus minus noll. Man har gett bort varan...

Kommentera

Ursprungligen postat av boman1979 Visa inlägg
        70 % på fiskegrejer kan man inte ha. Jovisst om man har ett påslag som är 3 gånger högre än andra butiker, och sedan sätter 70% på det priset. Då säljer man kanske lite under andra priser.
        Ge gärna ett exempel på en vara med -70 % för att överbevisa mig.

-70 % på ett Shimano rulle som kostar 1000 sek skulle alltså vara 300 sek. En rulle som har ett rekommenderat pris på 1000 sek kostar från grossist 500 sek netto + moms 25 % =610 sek.
        Butiken tjänar alltså 390 sek på denna vara. Ger man -20 % rabatt på 1000 sek blir det alltså 800 sek. Då är det 190 sek kvar för butiken. Ger man -40& blir det 600 sek som då blir plus minus noll. Man har gett bort varan...
        Nog kan man ha det, jag köpte Ron Thompson Zenso Scale och lite skedar för under 100:- på Sportex förra året :p

Kommentera

Jo visst vet jag att vissa grossister har ett lågt inköpspris med mycket rabatt för butiken, och på samma gång ett högt rekomenderat pris. Som Ron Thompson grejer...
          Men man kan inte ligga -70% under andra butikers pris på hela sortimentet. Så är det bara.
          Det finns outlet på allt, och outlet betyder ju att "ingen annan" vill köpa dessa varor till ett normalt pris.

Kommentera

Förra året köpte jag Cardinal 102 för 189 kr på Hi-sport skulle va 70% i napp å nytt va riktpriset i år 599 kr . Ja vet inte om den var billiagre förra året men det är väll 68% rabatt . Iof har ja bara läst Matte A så har säkert räknat fel

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
              Förra året köpte jag Cardinal 102 för 189 kr på Hi-sport skulle va 70% i napp å nytt va riktpriset i år 599 kr . Ja vet inte om den var billiagre förra året men det är väll 68% rabatt . Iof har ja bara läst Matte A så har säkert räknat fel

/Fredrik
              Ok! Det var svinbilligt. Det var mest sloganen "Alltid -70% under rekomenderat pris" på alla varor som jag hakade upp mig på.
              Men det är bra att det finns outlet firmor som säljer sånt som inte går åt annars i andra butiker.

Kommentera

Rea

Fiskefiskar.se har bra pris på Savagear beten.

Kommentera

raderat
                  Senast ändrad av Lozz; 2010-10-22, 09:51.

Kommentera

LoZZ: Du har rätt, blandade ihop alla rabatter..."Hos oss betalar du aldrig mer än halva rekommenderade ca priset" Så står det på deras sida. Och det betyder ju på allt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 384 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art