Appropå Attityd så har jag en anekdot från jobbet idag (redskapsbutik). En ca. 9 årig pojke glider in med sin farsa i hasorna för att köpa lite beten för sin månadspeng. Han sätter sig snart på huk vid jiggbaren och börjar leta och till slut hittar han det han söker efter, det han finner är en 30cm shadjigg (den största "vi" har). Han säger till farsan att den här skall jag ha, men pappan verkar inte det minsta förstående och säger "Det finns inte ens så stora fiskar i Moraån där vi fiskar, vi frågar killen i disken vad han kan rekomendera". och jag rekomenderade mindre storlekar av shadjiggar då han bestämt skulle ha mjukbeten. Men så går det en stund och jag återgår till att plocka lite bland varorna. Snart därefter kommer de fram till disken med ett knippe 15cm shadar. Knappar in och tar betalt, fadern går ut och pojken kommer fram till disken med sin 30cm shadjigg med tillhörande 60 gramshuvud. Jag frågar om han skall ta storgäddan nu och jag ser bara hur det lyser i ögonen på honom, jag pekar på den uppstoppade 15 kilosgäddan som finns i butiken och säger att hugger det på den där så ar det en sån. Han ler mot mig och går sin väg.
Det jag kom att tänka på är att om det är någon som kommer få en gädda på 30cm plastfisk i år så är det minsann HAN! För han hade bannemej bestämt sig, det mina vänner det är.......
Det jag kom att tänka på är att om det är någon som kommer få en gädda på 30cm plastfisk i år så är det minsann HAN! För han hade bannemej bestämt sig, det mina vänner det är.......
Kommentera