Vill SÅÅÅÅ gärna lära mig.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vill SÅÅÅÅ gärna lära mig..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vill SÅÅÅÅ gärna lära mig..

Hej alla. Jag vill sååå såå gärna lära mig jigga på riktigt. Det verkar och är så effektivt.

När jag jiggar blir det så konstigt, jag fubblar med spöt och allt blir fel. Jag vet ungefär hur man gör men det blir ändå fel. Antingen vevar jag upp jiggen nära vevtag sedan släpper jag ned den igen. eller så försöker jag rycka med den på botten men då blir allt bara fel.

Kan nån ge mig en detaljerad beskrivning, kanske finns det nån film?

Jag har hittils bara fått 2 små abborrar på jigg men jag hoppas kunna jigga efter gös och gädda också.

Vad menar du med att allt blir bara fel?
    Kasta ut, låt jiggen sjunka så du får slaklina. Veva några tag, vänta tills du får slaklina igen då jiggen går i botten och veva igen. Noga med att titta på linan efter minska hugg. Ibland kan du veva in den som en vanlig spinnare, ibland veva och rycka lite oregelbundet. Tom trolla med en större jigg kan vara grymt effektivt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Asys85 Visa inlägg
      Vad menar du med att allt blir bara fel?
      Kasta ut, låt jiggen sjunka så du får slaklina. Veva några tag, vänta tills du får slaklina igen då jiggen går i botten och veva igen. Noga med att titta på linan efter minska hugg. Ibland kan du veva in den som en vanlig spinnare, ibland veva och rycka lite oregelbundet. Tom trolla med en större jigg kan vara grymt effektivt.
      Tack. När jag skulle sova inatt så tänkte jag och tänkte. Till slut fattade jag.

Kommentera

Tänkte och tänkte på vad? =) Största chansen att få fisk är att hitta vart fisken håller hus. Tror man brukar säga att 95% av fiskelyckan sitter i att hitta fisken. Lycka till med fisket hohoho

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 384 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art