Hmm,,ett hett ställe som norra vättern vill inte jag iallfall köra me hulling löst om nu rekordgäddan skulle vara framme,, vore ju surt om man nu skulle tappa den pgr av ingen hulling,,och håva gädda e inget för mej,,vad händer me gäddkäften då alla andra krokar sitter fast i garnet å gäddan sprattlar,,sliter nog sönder en hel del skulle jag tro,,före drar nog att ta dom me händerna så gott det går,,har ju klarat mej länmge me det,, :-)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Krok i fingret
Collapse
X
-
Är alla krokar som ett gäddbete är utrustat med verkligen befogade?
I stort sett alla mina drag och vobbler har idag bara en men rejäl trekrok och inte tappar jag gäddor som huggit på dem. Däremot kan en och annan som väl är lyckas ta sig lös på egen hand från mina abborrespinnare.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Bebest har helt rätt, tycker det är lustigt att många wobbler är bestyckade med så många som 3 krokar när det på sin höjd "behövs" 2 oftast går det lika bra med en 1 krok. Och hullingar är enligt min mening helt onödigt och något som endast har hängt med utav tradition, då man drillar med spänd lina hela tiden så saknr ju hullingen betydelse. Dessutom driver krokarna in bättre då de inte har någon hulling.
Kommentera
-
Det var gällocks greppet jag hadde ,men skulle bara byta hand å då sprattlade gäddan till,,,,,,,, jo vissa wobbler har nog förmånga krokar ,,ja brukar ta bort iallfall minst 1 krok på dom få wobbler jag har, fiskar nästan alltid med jigg annars,, men på denna jerk wobbler så tyckte jag att det var lagom med 2 krokar,,
Kommentera
-
jag flugfiskade förra året och gjorde en klassiker, vind från uppströmms körde med upphängare,
i bakkastet pang flugan fastnade hmm undra var???
följde linan till örat där satt den snyggt i brosket med hulingen inne dock ingen synlig spets, polarn fick trycka den igenom örat och sen knippsa den,örat var hårt som fan men kändes inget
bra start på turen
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 369 visningar
1 gilla