Kanske lite rolig endå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kanske lite rolig endå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kanske lite rolig endå

Var ledig och bestämde mig för att åka och försöka lura en gädda i Saxån nedanför landskrona. När jag kör till vår lokala sportfiskebutik får jag höra att det är ändrade regler för ån och fisket är stängt fram till 1/1.

Så jag bestämmer mig för att köra och se om där finns några borrar i Skälderviken vid Rönneås mynning. Vilken jävla dag igår.

Väll framme ringer mobilen, det är från jobb. Jag måste köra ett bud till tyskland inom en time!

Jaha det är bara och vända och köra till tyskland.

Inte så roligt när man inte fiskat på två veckor.

Men på vägen hem från tyskland när jag körde genom Danmark så stanna jag för att äta på en snuskig vägkrog.

När jag går in ser jag att där finns en sportfiskebutik som är dygnetrunt- öppen och hade stort sortiment, i alla fal för att ligga som den gjorde.
    Mycket billiga saker tex. 250m fireline 150.- Havsfiske spö Exculiber Öresund 30punds 289.- 7stk Abu drag 90.- Billiga flugspön trolling mm.

Tråkig nog hade man inga pengar med sig.

Re: Kanske lite rolig endå

Originally posted by oringen
    Var ledig och bestämde mig för att åka och försöka lura en gädda i Saxån nedanför landskrona. När jag kör till vår lokala sportfiskebutik får jag höra att det är ändrade regler för ån och fisket är stängt fram till 1/1.

Så jag bestämmer mig för att köra och se om där finns några borrar i Skälderviken vid Rönneås mynning. Vilken jävla dag igår.

Väll framme ringer mobilen, det är från jobb. Jag måste köra ett bud till tyskland inom en time!

Jaha det är bara och vända och köra till tyskland.

Inte så roligt när man inte fiskat på två veckor.

Men på vägen hem från tyskland när jag körde genom Danmark så stanna jag för att äta på en snuskig vägkrog.

När jag går in ser jag att där finns en sportfiskebutik som är
    dygnetrunt- öppen och hade stort sortiment, i alla fal för att ligga som den gjorde.
    Mycket billiga saker tex. 250m fireline 150.- Havsfiske spö Exculiber Öresund 30punds 289.- 7stk Abu drag 90.- Billiga flugspön trolling mm.

Tråkig nog hade man inga pengar med sig.

Hehe! Du verkar ju ha bra med tur, när du skall ut och fiska! Turen kanske vänder när du väl kommer ut och fiskar! Då tar du dem riktigt stora!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
    64 svar
    15 280 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg .art
    av .art