Tjena, jag har hittat ett jätte bra färna spot"hot spot", jag har fiskat där i 2 år snart, och fått färnor på över 3kg, men alldrig över svenska recordet, men idag såg jag ungefär 6-7 färnor simma tillsammans det var helt otrogligt dom simmade i stimm,jag visste inte ens att dom gjorde det,tycke det var skit roligt
. jag hade alldrig sett så många alla var runt 3-4 kg, det var bara en tidsfråga innan jag fick en som är över svenska recordet, men det var väldigt konstigt, för förra året fick jag nästan en färna varje gång jag fiska, men nu i vår så ignonerar dom mina drag, vattnet var klart så jag såg färnorna och draget åkte förbi färnan men dom reagera inte på draget som förr. så om något färna proffs kan hjälpa mig hur jag lyckas få dom att huga ,sej bara inte testa ost, för det har jag med! huh, behöver mer hjälp om varför färnan ignorerar och inte hugger, [förr gjorde den det]. har alltid annvänt abu garcia reflex spinnare,alltid fått färna med det,men nu i vår så bryr dom inte sig för något drag eller agn alls,fastän jag ser att färnarn ser agnet eller draget så ignonerar dom det!!, förlåt att jag upprepar vissa grejer men detta är väldigt konstigt.xD,jätte svår fråga men plz ge mig en andledning till detta.

Kommentera