behöver proffs hjälp med färna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

behöver proffs hjälp med färna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• behöver proffs hjälp med färna

Tjena, jag har hittat ett jätte bra färna spot"hot spot", jag har fiskat där i 2 år snart, och fått färnor på över 3kg, men alldrig över svenska recordet, men idag såg jag ungefär 6-7 färnor simma tillsammans det var helt otrogligt dom simmade i stimm,jag visste inte ens att dom gjorde det,tycke det var skit roligt. jag hade alldrig sett så många alla var runt 3-4 kg, det var bara en tidsfråga innan jag fick en som är över svenska recordet, men det var väldigt konstigt, för förra året fick jag nästan en färna varje gång jag fiska, men nu i vår så ignonerar dom mina drag, vattnet var klart så jag såg färnorna och draget åkte förbi färnan men dom reagera inte på draget som förr. så om något färna proffs kan hjälpa mig hur jag lyckas få dom att huga ,sej bara inte testa ost, för det har jag med! huh, behöver mer hjälp om varför färnan ignorerar och inte hugger, [förr gjorde den det]. har alltid annvänt abu garcia reflex spinnare,alltid fått färna med det,men nu i vår så bryr dom inte sig för något drag eller agn alls,fastän jag ser att färnarn ser agnet eller draget så ignonerar dom det!!, förlåt att jag upprepar vissa grejer men detta är väldigt konstigt.xD,jätte svår fråga men plz ge mig en andledning till detta.
    Senast ändrad av I<3FÄRNA; 2010-05-16, 23:51.

omg någon svara snälla!!! <3

Kommentera

Ursprungligen postat av I<3FÄRNA Visa inlägg
      Tjena, jag har hittat ett jätte bra färna spot"hot spot", jag har fiskat där i 2 år snart, och fått färnor på över 3kg, men alldrig över svenska recordet, men idag såg jag ungefär 6-7 färnor simma tillsammans det var helt otrogligt dom simmade i stimm,jag visste inte ens att dom gjorde det,tycke det var skit roligt. jag hade alldrig sett så många alla var runt 3-4 kg, det var bara en tidsfråga innan jag fick en som är över svenska recordet, men det var väldigt konstigt, för förra året fick jag nästan en färna varje gång jag fiska, men nu i vår så ignonerar dom mina drag, vattnet var klart så jag såg färnorna och draget åkte förbi färnan men dom reagera inte på draget som förr. så om något färna proffs kan hjälpa mig hur jag lyckas få dom att huga ,sej bara inte testa ost, för det har jag med! huh, behöver mer hjälp om varför färnan ignorerar och inte hugger, [förr gjorde den det]. har alltid annvänt abu garcia reflex spinnare,alltid fått färna med det,men nu i vår så bryr dom inte sig för något drag eller agn alls,fastän jag ser att färnarn ser agnet eller draget så ignonerar dom det!!, förlåt att jag upprepar vissa grejer men detta är väldigt konstigt.xD,jätte svår fråga men plz ge mig en andledning till detta.
      Tja.
      Jag har fått hitills 3 färnor dom senaste veckorna på små vibbrerande wobblers
      som jag släpat längs med botten på ca 6m djup.. Vet ej var du fiskar dom men i Emån där jag fiskar dom ser man dom väldigt ofta i stimm men mest på sommaren på lite grundare ställen. Jag har också stått och kastat på färna med allt från spinnare till bulldeg utan resultat. Bara flyttade på sig när betet kom. Poppers brukar funka fint ibland.
      Ja den kanske är liten men den luktar som en stor

Kommentera

Föresten var dom fulla med rom, eller bara fruktansvärt feta. Kan det kanske vara lektider? Nån som vet?
        Ja den kanske är liten men den luktar som en stor

Kommentera

Ursprungligen postat av Olofsson Visa inlägg
          Föresten var dom fulla med rom, eller bara fruktansvärt feta. Kan det kanske vara lektider? Nån som vet?
          du,jag testa små vobler men det funkade inte så jätte bra,där jag fiskar så brukar färnan var presis vid ytan och alldrig på djup. jag testade även mete igen med ost,det var 4-5 färnor 1meter ifrån men dom vad inte ett dugg instresserande det verkade som spinnare funkade bäst,men jag fattar inte,det verkar mer som färnan slägger sig över draget som om färnan leker med de,menar leka ha roligt med det istället för hugga,men färnan fortsätter att inte hugga draget i vår. men har du något tips om mete? färnorna är bara stora,vet inte om man kan kalla dom feta men långa och stora.

Kommentera

testa med flytbröd. Säng några bitar i ån och se om de tar dem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Von__H Visa inlägg
              testa med flytbröd. Säng några bitar i ån och se om de tar dem.
              ok, men vet du om färnan leker med draget? förut gjorde dom inte det. hehe det verkade så sisst jag fiska, dom släggde sig över draget men huggde alldrig, inte jag som vevar fel, utan den hugger inte. pressis som dom lekte med det. låter konstigt men tallar sanning. kanske färnan som blivit så smart haahhaha

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 321 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art