Digitalkameratjafs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Digitalkameratjafs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Digitalkameratjafs

Nu SKA jag iaf köpa en kamera. Det blir nog olympus mju 400 för mej. Nån som har nåt att invända? Tycker att alla har rekommenderat den. Färgerna ska visst vara jättebra men hur är närbilderna? Sen så undrar jag om nån vet nån butik som fixar räntefri avbetalning. Pengarna gick åt till vobblers
    my precious....

du sparar en tusenlapp på att köpa en Olympus Camedia C-450 Zoom, samma funktioner och optik. det som skiljer är det sk "allvädersskyddade" huset som inte bhövs då 450:n redan har ett mycket tåligt hus.

själv har jag förresten en 350 som jag är mycket nöjd med

Kommentera

Man ska köpa det man känner för har själv en Minolta dimage s414 och den funkar kanon
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

men den ska med ut i båten ofta och då är det ju skitbra om den tål hällregn
        my precious....

Kommentera

kör en mju400, råbra kamera. Har använt 350/450 också, tycker dom kamerorna tog bättre bilder men dom tål inte lika mkt stryk, min dog.

Kommentera

men det är ju samma kamerahelvete var det stor skillnad i bilderna? om jag ska ha en kamera måste det vara toppkvalite på korten
            my precious....

Kommentera

Jamen tänk lite nu.. du klarar dej fint med en kamera utan väderskyddet, jag menar du behöver ju inte hålla kameran ute i regnet, eller du kankse vill det?

Personligen tycker jag att du ska köpa den Highman föreslog!

Kommentera

Jo min blir det ganska bra bilder med är 4-4.1 Mpixlar men jag tror inte den till att för mycket vatten Fast man måste ju som sagt inte ha den ute i regnet helta tiden.
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

näe men så klantig som jag är så lär den få smaka vatten förr eller senare
                  my precious....

Kommentera

Originally posted by Henrik_L
                    näe men så klantig som jag är så lär den få smaka vatten förr eller senare
                    Tänk på att Mju400:an inte är vattensäker bara, tappar du den i plurret spelar det ingen roll om du har en 450 el en Mju

När det gäller bildkvalitet så kan du klicka på mina bilder, närbilden på färnan och bottenmete efter id är tagna med Olympus C350 på näst högsta upplösningen, sedan nerkomprimerade åtta gånger för att accepteras på denna sajt, rätt okej eller?
                    Senast ändrad av Highman; 2004-03-10, 19:19.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 181 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art