Ron Thompson och utlagd längd? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ron Thompson och utlagd längd?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ron Thompson och utlagd längd?

Har 2 nybörjar frågor: Är Ron Thompsons flätlina bra? Den säljs hos Beten.nu
    till ett mycket bra pris. (jämfört med tex Fire line)
    Hade tänkt att satsa på 0.16 - 10.2kg. Mitt fiske ska bedrivas som "vanligt" insjö fiske efter Aborre o gädda. Vill kunna använda relativt lätta beten.
    Fråga 2: Om jag vill "bonn"-trolla dvs släpa en wobbler efter båten när jag byter ställe att spinnfiska ifrån, har längden utlagd lina betydelse för tex wobblerns djupgående?

Min uppfattning är en gång aldrig mer, hade den på ul rullen 0.12mm och hade väl trassel i ca vart 3:e kast mao hel kass lina

Kommentera

Ursprungligen postat av fishmark Visa inlägg
      Min uppfattning är en gång aldrig mer, hade den på ul rullen 0.12mm och hade väl trassel i ca vart 3:e kast mao hel kass lina
      Det där med lintrassel har jag oxå funderat över; hur spolar man på en ny lina?
      Kan jag tex föra in en penna i spolhålet och be någon hålla i med en hand på båda sidor av spolen,medans jag vevar in linan? eller ska man hålla spolens ena sida MOT rullen? Jag använder alltså haspelrulle.

Kommentera

Har själv kört med den linan utan problem. Med tanke på priset så rekommenderar jag den före de flesta.

Kommentera

Hittade ett bra pris på en annan flätlina hos Hobbex; Spyder. Hur står sig den mot konkurenterna ?
          Funderar fortfarande på hur man spolar på en ny lina för att undvika trassel vid utkast..?
          Jag anväder haspelrulle.

Kommentera

Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
            Har 2 nybörjar frågor: Är Ron Thompsons flätlina bra? Den säljs hos Beten.nu
            till ett mycket bra pris. (jämfört med tex Fire line)
            Hade tänkt att satsa på 0.16 - 10.2kg. Mitt fiske ska bedrivas som "vanligt" insjö fiske efter Aborre o gädda. Vill kunna använda relativt lätta beten.
            Fråga 2: Om jag vill "bonn"-trolla dvs släpa en wobbler efter båten när jag byter ställe att spinnfiska ifrån, har längden utlagd lina betydelse för tex wobblerns djupgående?
            Rekommenderar den inte, otroligt sunkig lina. Tappar färg och allmänt dålig.
            Satsa på power pro ist, det har du igen flera gånger om.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 021 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art