Spigg Wobblers! Någon med erfarenhet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spigg Wobblers! Någon med erfarenhet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spigg Wobblers! Någon med erfarenhet?

Jag undrar om det finns någon här inne med erfarenhet av Spigg Wobblers? Dom har ju en väldigt speciell form och väldigt mycket rasselkulor och efter att ha sett hur dom går i vattnet så bör den vara bra. Några synpunkter ang kvalitet och fiskelycka?

Mvh Daniel

Jag har fiskat med den stora spigg wobblern. Den har en hårt vaggande gång med tydliga klonk ljud ifrån kulorna.

Kommentera

Jag har också kört med den stora, trodde stenhårt på den men har inte lyckats få något så nu ligger den i stora kartongen för ratade drag.

//C
      http://sportfisher.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
        Jag har också kört med den stora, trodde stenhårt på den men har inte lyckats få något så nu ligger den i stora kartongen för ratade drag.

//C
        Okej. Undrade bara för jag testade den en fisketur i somras med bra resultat. Fick gös (3.7kg) och abborre (ca 8-10 st mellan 5-7 hg) i galten (Mälaren) vilket brukar vara svårfiskat annars. Testade bara Mid och orginal inte den stora. Tänkte köpa in ett gäng men ville bara kolla om nån annan haft tur med den eller om det var en sån där dag då allt flöt bra =) Det blir några små och några medelstora. Säsongen närmar sig sakta men säkert.

Tack för svar.

Kommentera

Jag har provat den största varianten med sked och tagit några snipor på den. Den låter väldigt mycket i vattnet, kanske för mycket enligt mej, det är så att man hör rasselkulorna ibland när man står i båten och tar hem den.
          Gången är väl helt okej, jag skulle beskriva den som rätt aggressiv, och samma sak här kanske lite väl aggressiv, jag skulle gissa på att den fungerar bäst för varmvattenfiske då jag helst fiskar lugna beten på den tidiga säsongen. Gången "tål" rätt mycket också, du kan exempelvis hänga på en ganska stor tail och ändå ha en fin gång på spiggen.
          Kvalitén är väl sisådär men helt okej, lacken är väl tex inte den bästa men det funkar väl ändå. Skulle man vilja att den höll bättre så är det bara att slänga på nåt lager e-tex.

Kommentera

Ursprungligen postat av PutteK Visa inlägg
            Jag har provat den största varianten med sked och tagit några snipor på den. Den låter väldigt mycket i vattnet, kanske för mycket enligt mej, det är så att man hör rasselkulorna ibland när man står i båten och tar hem den.
            Gången är väl helt okej, jag skulle beskriva den som rätt aggressiv, och samma sak här kanske lite väl aggressiv, jag skulle gissa på att den fungerar bäst för varmvattenfiske då jag helst fiskar lugna beten på den tidiga säsongen. Gången "tål" rätt mycket också, du kan exempelvis hänga på en ganska stor tail och ändå ha en fin gång på spiggen.
            Kvalitén är väl sisådär men helt okej, lacken är väl tex inte den bästa men det funkar väl ändå. Skulle man vilja att den höll bättre så är det bara att slänga på nåt lager e-tex.
            Tjo!

Jag håller med helt. Tar man hem den riktigt långsamt med långa vevstopp så har den också en fin gång för t.ex. kalla vårgäddor.

Kvalitén är rent av kass enligt mig. Jag har köpt två st och båda har haft stora hål vid nosöglan. Den så kallade flytande wobblern började bubbla och skönk ner till botten.
            Jag har väl inte haft någon stor framgång med den, kan bero på att jag inte har fiskat med den så mycket, men den har potential...

Kommentera

Ursprungligen postat av Brorsan Visa inlägg
              Tjo!

Jag håller med helt. Tar man hem den riktigt långsamt med långa vevstopp så har den också en fin gång för t.ex. kalla vårgäddor.

Kvalitén är rent av kass enligt mig. Jag har köpt två st och båda har haft stora hål vid nosöglan. Den så kallade flytande wobblern började bubbla och skönk ner till botten.
              Jag har väl inte haft någon stor framgång med den, kan bero på att jag inte har fiskat med den så mycket, men den har potential...

Bra där Daniel jag har ju sett din spigg, fan mina strumpor är ju mer vattentäta .
              Riktigt dåligt av grossiten å släpa halvfärdiga grejer . Men man får hoppas att dom blivit bättre.

Kommentera

Innan isen satte stopp för trollingfisket på vänern i december så hade en vän ett bra fiske på spiggen. Tror han fick 2 stycken laxar på spiggen just den dagen. Var första gången han testade den. Själv har jag aldrig provat den men ska införskaffa några och testa när isen gett upp.
                /Lidberg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 380 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art