Jag har sett att det dyker upp mer och mer ihop plockade Ambassadeurer av klassisk modell på Tradera och ebay. En del säljare skriver att det inte är original och en del skriver att de inte vet nåt om rullar så döm själv. Jag har kanske lite mer koll än gemene fiskare på vilka saker som sitter på vilka rullar och ser vad som inte är original. Men vad jag tittar efter skriver jag inte här för jag vill inte ge bluffarna tips. Dessa hop plock går för samma pris som fina originalrullar. Det är bluff och båg enligt mig. En hop plock rulle kan man hitta delar till på lite olika ställen till bra priser som är betydligt lägre än vad rullen går för. Det är ju dock köparen som bestämmer priset men han kanske blir besviken när han upptäcker att rullen inte är värd de pengar han gett för den. Jag själv har väl varit med att bygga på trenden med hemmabyggen, men jag och mina rullnördskompisar har aldrig haft för avsikt att sälja dessa med förtjänst, utan det är mer en grej för inbördes beundran och byten mellan likasinnade nördar. Ni som är intresserade av att köpa var vakna för vad det står i annonsen och lär er vad som är original. Mvh Micke P
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ambassadeurer på tradera, en reflektion.
Collapse
X
-
Ambassadeurer på tradera, en reflektion.
Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/Taggar: Ingen
-
Jag har en riktigt gammal rulle självklart AMB, och om någon är duktig på att värdera dessa så skulle det vara intressant. Så skicka ett PM till mig så får ni modell namn osv osv. - Rullen ligger i orginal kartongen med verktyg och instruktioner etc
/MMina Placeringar:
2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike
Kommentera
-
Ja står det MINT då ska den ju knappt vara vevad. Och inte som jag sett hela skalet utbytt mot nytillverkade delar. Måste snudda vid bedrägeri tycker jag.En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.
Kommentera
-
Heja Wreckis!
...och saknas rullfotsnumret och rullen är nyare 55 år är stativet från reserdelslagret i Svängsta och rullen är en s.k. "Frankenreel" utan vidare samlarvärde.
Jo nog bygger vi våra "Frankenreels", och visst har jag sålt några, men aldrig som annat än "Hot Rod byggen" fulla med märkliga trimdelar.
Det har ju hänt att folk hört av sig med frågor om reservdelsnummer till delar till "sin fina gamla rulle", och sedan utnyttjat de nyvunna kunskaperna till att bygga Frankenreels som sedan sålts som "samlarrullar" för dyra pengar på Tradera.
Ni som bygger Frankenreels för försäljning kan väl ha anständigheten att skriva som Hobbex skrev om sina vapenattrapper under 70talet: "Förvillande lik en riktig". Står det så i annonsen blir i alla fall ingen lurad.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av UT Visa inlägg...och saknas rullfotsnumret och rullen är nyare 55 år är stativet från reserdelslagret i Svängsta och rullen är en s.k. "Frankenreel" utan vidare samlarvärde.
Jo nog bygger vi våra "Frankenreels", och visst har jag sålt några, men aldrig som annat än "Hot Rod byggen" fulla med märkliga trimdelar.
Det har ju hänt att folk hört av sig med frågor om reservdelsnummer till delar till "sin fina gamla rulle", och sedan utnyttjat de nyvunna kunskaperna till att bygga Frankenreels som sedan sålts som "samlarrullar" för dyra pengar på Tradera.
Ni som bygger Frankenreels för försäljning kan väl ha anständigheten att skriva som Hobbex skrev om sina vapenattrapper under 70talet: "Förvillande lik en riktig". Står det så i annonsen blir i alla fall ingen lurad.
Eller äkta kopiaEn Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-02-15, 12:55 -
-
Svar till KEPWORTH Litiumbatteriav SpringarenSjukt att Svenska sportfiske butiker tar 10t för något man kan köpa för 2500kr, är det samma batteri...1 Foto
-
2025-02-17, 20:20 -
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
2024-11-17, 23:18 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 209 visningar
1 gilla
|