Dyna Drag Baitrunner? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dyna Drag Baitrunner?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dyna Drag Baitrunner?

är det någon som testat Okumas Dyna drag baitrunner?

vad tycker ni om den?
    en pappa och hans son satt i en båt å metade då frågade sonen---pappa hur mycket kostar ett flöte---inte så mycket svarar pappan.... bra för mitt sjönk just...:

Snälla jag förstår att alla inte har pengar osv men det blir bara en dyr affär att köpa billigt "skräp" för att sedan köpa riktiga grejjor efter 1 år. Personligen skulle jag aldrig köpa en dyna baitrunner. Köp vettiga grejjor och lägg till lite mer pengar så får du nått du kommer att trivas med!
    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Sök på forumet, den här frågan har tagits upp ett par gånger! Där kan du få veta det mesta om rullen. Sammanfattat så tycker de flesta att det inte är något att satsa på.... jag förstår dig att du inte har råd att köpa shimanos rullar, men det finns andra alternativ än okumas allra billigaste (dynadrag). Ett exmpel är okumas interceptor....beställer man från England (tex tackleshop) blir kostnaderna inte så höga...har själv köpt ett par interceptor och det ska bli spännande att se om de fungerar tillfredsställande.... i England får de väldigt bra recensioner!! Annars kan man ju alltid få tag på begagnade shimanorullar till hyfsade priser...

Kommentera

En stilla reflektion bara.
        Det skulle vara roligt att veta hur många som rackar ner på tex Okumas eller ABUs rullar, som har en personlig erfarenhet av dem och de modeller de sänker.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Originally posted by BeBest
          En stilla reflektion bara.
          Det skulle vara roligt att veta hur många som rackar ner på tex Okumas eller ABUs rullar, som har en personlig erfarenhet av dem och de modeller de sänker.
          Jag har haft ett par abu haspel och har aldrig haft problem med dom dyrare modellerna "500kr och uppåt" dom som ligger under den prisklassen får man ju vad man betalar för typ. Därför har jag inte säger jag inte att abu haspel e skit för jag har ingen erfarenhet av just den biten. En kompis köpte karpspön och fick dynadrag på köpet jag har känt på bromsen osv dom verkar vara riktigt pissiga. Men okuma har en modell som heter epix helt klart najs men där är bromsarna inte något vidare crilles broms skar ihopp efter ett par dagars fiske.

Kommentera

Hmm... Jag använder Dyna drag till ismete, har inte haft några problem med dem än iaf... Sen har jag en epix oxo, den tycker jag är riktigt skön. Haft den ett år nu...

Kommentera

Originally posted by ConZec
              Hmm... Jag använder Dyna drag till ismete, har inte haft några problem med dem än iaf... Sen har jag en epix oxo, den tycker jag är riktigt skön. Haft den ett år nu...
              vissa kanske får ett måndags ex osv men jag skulle aldriv vilja sitta med en dynadrag när man får en karp på 15pannor. Litar inte på kvaliteten så jag föredrar att köpa saker med bra garanti bara det bäsat är gott nog men det har man desvärre inte alltid råd med.

Kommentera

linu_z: nej det är sant... Men dessa har jag endast till ismete och de får duga så länge tills man pluggat klart och förhoppningsvis får ett nice jobb med lite cash =)

Kommentera

Man kan ju sommarjobba/spara länge, så har man råd med Shimano Aero Baitrunners
                  /Lazinko

Kommentera

Eller Okuma epix som är typ 400 billigare
                    /Lazinko

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar