Fiskare från Norrbotten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskare från Norrbotten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskare från Norrbotten?

Hejsan!
    Tänkte checka av hur många här på FS Som är från Norrbotten??

Hade varit kul att få dela lite information om bra vatten och eventuellt ta något fiskepass tillsammans!

Skit fiske!
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Tjena Grimlan och alla andra norrbottningar!

Jag är inflyttad till Luleå sedan nått år tillbaka och brukar fiska gädda och abborre i närheten. Sedan har jag ju testat lite ädelfiske med resultat som endast går att förbättra.

Kommentera

Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
      Tjena Grimlan och alla andra norrbottningar!

Jag är inflyttad till Luleå sedan nått år tillbaka och brukar fiska gädda och abborre i närheten. Sedan har jag ju testat lite ädelfiske med resultat som endast går att förbättra.
      Trevlig med någon som bor ganska nära. Själv är man från Boden. Försöker fiska så mycket som möjligt. Tyvärr har jag inte varit ut i skärgården för att fiska. mycket pga att jag inte har tillgång till båt eller känner någon som har en båt liggande i närheten av Luleå skärgård.

Kommentera

Har du något bra ställe att bjuda på? Jag fiskar det mesta, så jag är öppen för nya arter att rikta in sig på.

Kommentera

Hello!

Ja norrbottning är man sen 20år tillbaks, och det jag upptäckt med fiskande ortsbor är att de flesta sjöarna heter Hemligjaure och bäckar/åar/älvar heter mörkijokka. Det vill säga, man är lite snål om smultronställena. Och jag har full förståelse efter alla "bottennapp" man åkt på när man har kommit till ett vackert vatten som visat sig helt utfiskat. Jag har blivit visad vatten i förtroende, och uttryckligen blivit ombedd att vara restriktiv att inte snacka så mycket.
          Jag har prövat mig fram, varit medlem i en sportfiskeklubb, vilket gav mig många bra fiskevatten att gå på.
          Men som bodensare borde du pröva biflödena till luleälven vid Harads,Kvarnån. Råne älv med en hoper av biflöden ligger ju inte så långt bort, helt ok för endagsutflykter.

Hade'
          Endast döda fiskar flyter med strömen!

Kommentera

Jag jag vet att folk är väldigt tysta om sina smultronställen. Har själv lyckats hitta några små ställen som är riktigt intressanta. I mindre sjöar och vattensystem förstår jag varför det är så mycket hysh hysh om.. har hört folk berätta att dom sett folk lägga ner nät och tömma sjön på all befintlig fisk. Vet av ett par vatten i det området jag brukar fiska som råkat ut för detta. Var av en sjö som vi själva arrenderade en gång i tiden.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gimlan Visa inlägg
              Trevlig med någon som bor ganska nära. Själv är man från Boden. Försöker fiska så mycket som möjligt. Tyvärr har jag inte varit ut i skärgården för att fiska. mycket pga att jag inte har tillgång till båt eller känner någon som har en båt liggande i närheten av Luleå skärgård.
              Jag skulle också vilja ut i skärgården. Tyvärr är jag bunden till min lilla gummibåt. Men jag har mest testat vatten runt runt Luleå.

Kommentera

Man skulle kunna styra upp en skoterfärd ut i skärgården. Går ju att ismeta gädda =)

Kommentera

Varför ut i skärgården i luleåområderna ?

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
                    Varför ut i skärgården i luleåområderna ?
                    Har ett par ställen som verkar heta just i skärgården. Tyvärr vet jag inte av några sjöar som är gratis och håller bra size på gädda.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 272 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art