Spinnfiske runt stockholm nu? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnfiske runt stockholm nu?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spinnfiske runt stockholm nu?

Finns det några bra ställen om man skulle vilja spinnfiska någon dag framöver.. om det blir lite varmare?
    Jag har inte tillgång till bil, så det är bra om det går hyfsat att ta sig dit med kommunaltrafiken.
    Jag har testat strömmen tidigare, helt okej fiske, men kanske inte alltför roligt ändå..
    Fiskar mest under den varmare årstiden annars och är inte ett dugg hemma i Stockholm, så är det någon som kan ge några tips om var man kan fiska typ nu, om man inte vill ge sig ut på isarna.

/ Henrik

på vissa ställen där det strömmar lite mer än andra ställen kan det finnas chans till havsöring
    Kom ihåg, så länge det bara finns öppet vatten så kan man få Öring och regnbåge. om det nu e det du fiskar i stockholms ström? :P detta vet jag därför att jag själv flugfiskar kustöring hemma i uddevalla på vissa ställen ska du prova på det fisket så e en tång räka elle polar magnus bra flugval.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jagärenflugfiskare Visa inlägg
      på vissa ställen där det strömmar lite mer än andra ställen kan det finnas chans till havsöring
      Kom ihåg, så länge det bara finns öppet vatten så kan man få Öring och regnbåge. om det nu e det du fiskar i stockholms ström? :P detta vet jag därför att jag själv flugfiskar kustöring hemma i uddevalla på vissa ställen ska du prova på det fisket så e en tång räka elle polar magnus bra flugval.
      Alltså för det första frågade han om spinfiske och nåt annat ställe än strömmen !

Kommentera

du fiskar väl inte öring i öppna vatten nu, det är ju ett tag kvar tills den blir lovlig att ta??
        Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
        Nu även blog på gylta.blogspot.com
        Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Tror inte han fiskar regnbåge i stockholms ström, nej....

Kolla upp reglerna med.
          http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Tjoho, nej jag var ju då inte så sugen på stömmen, men det kanske inte finns så många andra alternativ nu?
            Men hur ligger det till med regler kring när man kan ta upp öring då?

Kommentera

Ursprungligen postat av henrik_ Visa inlägg
              Finns det några bra ställen om man skulle vilja spinnfiska någon dag framöver.. om det blir lite varmare?
              Jag har inte tillgång till bil, så det är bra om det går hyfsat att ta sig dit med kommunaltrafiken.
              Jag har testat strömmen tidigare, helt okej fiske, men kanske inte alltför roligt ändå..
              Fiskar mest under den varmare årstiden annars och är inte ett dugg hemma i Stockholm, så är det någon som kan ge några tips om var man kan fiska typ nu, om man inte vill ge sig ut på isarna.

/ Henrik
              Jag fick frågan förra veckan om jag ville haka på ut till Tyresö och fiska, tydligen isfritt pga strömt vatten. Vi åkte aldrig ut så jag kan inte svära på att det är isfritt.
              Men när isarna bryter upp så går det att hitta massor med bra ställen med kommunala färdmedel.

Enklast är att använda eniro kartor eller google earth för att hitta vikar med bryggor.
              Tex har du en stor vik bakom shellmacken innan Hemesta på Värmdö. Jag har för mej att det finns en busshållplats där också. Gå bara ner till viken via cykelvägarna.
              Kanske 2-300m att gå.
              Stor fin brygga vid en vass, men det står fisk i hela viken! Största gäddan därifrån vägde 6.0kg. Bra abborr giggning rakt ut från bryggan. Området håller också HÖ vet dock inte om dom går in i just den viken.

Ett annat ställe är Strömma, mot Djurö. Jag brukar fiska från båtmacken, fått gott om gädda och abborre där. Men jag va där på hösten när det va folktomt, vet inte vad dom tycker om fiskare.

Nynäshamn funkar också, tåget tar en timme från sthlm c. Gå längs med strandvägen, bra HÖ ställe vår och höst. Finns nog bra med abborre också.

Drevan i Farsta duger också om man inte har bil el båt, mycket snipor, abborre och gös.

På Muskö kan du ha kanonfiske från land, ön är full med bryggor och bra ställen, men det blir långa promenader utan bil om man byter ställe ofta, dock inga problem att ta sej dit med buss. PMa om du vill ha dom bästa ställena utmärkta på en karta så slipper du promenera i onödan.

Området runt Ljusterö färgeläger håller bra med HÖ, man kan även ta färjan över till ön och springa runt på tomterna och jaga, populärt ställe.

Gålö kan man också springa omkring på...

Men du kan hitta många andra ställen också som sagt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 021 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art