Hur går ismetet i vårt avlånga land? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går ismetet i vårt avlånga land?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur går ismetet i vårt avlånga land?

Som rubriken lyder hur har de gått för er? själv har vi varit ute på vår 8 tur och fisket är sig inte likt, har provat många olika ställen men gäddan är verkligen inte på hugget samma visa varje gång. min teori är att vinter kom väldigt fort, plus grader ena veckan sen nästa 15 minus och sedan varga vinter i 2 veckor med 15-30 minus grader nästan varje dag! har alldrig varit med om sämre fiske och blir inte riktigt klok på detta. vad tror ni?

tackar på förhand //// daniel

Ska ut på söndagen första gången jag provar ismete för se hur det går kommer med en rapport

Kommentera

går riktigt bra... har fått ett ex antal gäddor, men inge storlek. och fiskat gös istället.. och gösarna är värkligen på hugget

Kommentera

Har varit ute på två ispass i år men det har varit hyggligt trögt för vår del. Iofs var det ena passet... host.. efter regnbåge... och det andra passet efter gädda/gös. Regnbågefisket slutade med 7 fiskar på 6 pers på ungefär lika många timmar. Gädd/göspasset slutade med två landade gäddor och två missade hugg på inte mindre än 10 timmar.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

första säsongen med ismete för mig, har gått riktigt segt hittills, bara en snipa runt kilot.

söker ni gäddan grunt(1-4m) inne i vikarna eller i djupbranter(6-12m) osv?

/frid

Kommentera

Ursprungligen postat av sooman Visa inlägg
            första säsongen med ismete för mig, har gått riktigt segt hittills, bara en snipa runt kilot.

/frid
            Vi körde relativt djupt i Fredags när vi var ute. Mellan 4-10 meters djup men varierat mörtdjup.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av sooman Visa inlägg

/frid
              kör djupare nu när det är kallt.. och när det blir varmare så kör ja grundare

Kommentera

Det har gått precis som vanligt för oss, fast vi har iofs fått större gäddor än vi brukar. Under de 5 år som jag isfiskat (brukar bli 3 - 6 ggr/år i skåneland) har vi inte tidigare fått gädda över 2,9 kg. Nu har vi på två pass fått 5 gäddor (normal mängd för oss) med två toppar på 5,2 kg och 4,85 kg. Alla fiskar tagna på djupare vatten än 2,3 m i en sjö med maxdjup på drygt 3 m. Utöver de två passen började vi med ett bompass i en sjö som vi normalt inte fiskar i. Däremot har abborpimplingen under ismetet varit direkt usel i jämförelse med vad det brukar vara!

Inser att detta är uselt fiske för många, men vi har varit riktigt nöjda.

Skriv gärna i tråden i vilket landskap ni fiskar då vädret varierat ganska mycket mellan de olika landskapen.
                Senast ändrad av Mikael; 2010-01-19, 20:29. Anledning: glömde en bit

Kommentera

Det började bra.. Redan andra passet klev det på en gädda på 10,3 kg för min del. Samt en del fisk mellan 4-6 kilo några pass efter.

Men sen kom den där hemska kylan som satte stopp för fisket totalt, går ju tyvärr inte att ismeta när det är 15-25 minus som det faktiskt var i lite mer än 2 veckor! Så det har inte blivit ett pass på närmare 3 veckor för min del, men tänkte ut i helgen nu.

Kommentera

gött att höra att de går bra för endel

vi har provat allt från vänern,större insjöar tjärnar mm allt mellan 1 till 10 meters djup, runt branter osv... förra året var vi nog uppe i över 150 gäddor vid den här tiden, mycket slips men en o annan fin gädda ochså. får hoppaas mildvädret håller i sig ett tag med lite sydliga vindar så hoppas jag fisket vänder

skit fiské på er

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 006 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art