Att släpa, eller inte släpa,,,är det frågan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att släpa, eller inte släpa,,,är det frågan?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Att släpa, eller inte släpa,,,är det frågan?

Det är konstigt att alla reagerar på om man har lite extragrejer att släpa på när man isfiskar. Under sommarens ålmete tex släpar man med sig en hel del grejer, men ingen reagerar.
    Jag har laddat upp bilder på isspön i banksticks osv. och det vimlar av kommentarer som att det måste bli alldeles för mycket att släpa på. Ladda upp en bild med rodpods och stolar och annat som karpfiskarna och till viss del ålmetarna använder och ingen kommenterar nåt annat än att det ser skönt ut!
    Visar här den bekväma "Hållger":
    isspöhållaren som man fäller upp på 3 sekunder. Det dessutom den enda isspöhållaren som vinklar spöt åt rätt håll, med spetsen neråt. Det blir mindre motstånd när linan ska dras ut vid ett ev napp. Total extravikt att släpa på är 450 gram x antal Hållgers.
    Bifogade filer
    !!!!!

Det gäller att hitta en bra balans i sitt släpande dvs. släpa lagom mycket. Visst kan man släpa med sig 10-20kg utrustning som man har användning för. Sedan kan man välja att släpa med sig 5-10kg utrustning som fungerar nästan lika bra. Det är en smaksak hur mycket man vill släpa. Själv reser jag gärna med lätt packning, då orkar man gå/fiska längre.

Btw: Såg ut att vara en smart konstruktion den där spåhöllaren. Ska nog sätta igång och snickra genast
    Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

så länge man får plats med grejorn på pulkan kan det ju inte spela någon roll om den är halv full eller fullt lastad
      Tube for life

Kommentera

Å här är pulkan med alla Hållgers mellan spöna.
        Bifogade filer
        !!!!!

Kommentera

Är man hurtig så släpar man, är man inte det så gör man det inte. Själv har jag en smärtgräns där det inte blir roligt längre. T ex mer än 100m mellan båten och bilen. Långa vandringar till fiskevatten är en avvägning. Själva vandringen dit har jag inget intresse utav. Det är själva fisket som är intressant. Verkar det hett går man längre sträckor.
          BJ@

Kommentera

arnenym: det där ser ju inte ut att ta mycket mer plats en vad bara spöna gör så det verkar inte vara så mycket extra att släpa på.
            Tube for life

Kommentera

man kan släpa sej runt långt, fast njea inte fjällvandigt harrfiske de lux modellen men jag och jozny skulle hitta en liten damm som de ryktades hålla gräskarp hehe, så vi släppades oss runt rätt långt där på den där djävla golfbanan !!!, de va kul !
              [FONT=Franklin Gothic Medium]José Cuervo & en kall Corona med en lime[/FONT]

Kommentera

Cico. Jag gillar också ställen som är nära. Kanske för att jag är en "justin" som dom säger i England. Jag släpar med mig en massa grejer " Just in case". Men Om ni går in på fotoalbumet och kollar in mina bilder på uppfinningar så finns det flera kommentarer om att det måste vara tungt att släpa på.
                !!!!!

Kommentera

Originally posted by Arnenym
                  Cico. Jag gillar också ställen som är nära. Kanske för att jag är en "justin" som dom säger i England. Jag släpar med mig en massa grejer " Just in case". Men Om ni går in på fotoalbumet och kollar in mina bilder på uppfinningar så finns det flera kommentarer om att det måste vara tungt att släpa på.
                  Dessa komentarer kommer nog från sådana som inte riktigt vet hur lätt tex Hålger är att ta med sig...

Okunnighet helt enkelt!!!

Kommentera

åker man komunnalt so, jag tyvärr gör så kan jag försäkra er att man inte vill ha en enda överflödig sak med sig!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 065 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art