idag åkte vi runt och kämpade med alla möjliga beten runt lambarfjärden med omnejd....inte ett skit ! inte en fisk ?? sjukt!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
mälaren död?
Collapse
X
-
Har gått riktigt dålig för mig på senaste också. Efter att november kickade in så verkar det som dom inte var hemma längre. Några av mina "säkra" ställen där man alltid har fått minst en på har varit sten döda i nästan två månader.
Testat längs grunda vikar, vasskanter och lite djupkanter och har endast blivit ett par enstaka små gädder och några försiktiga hugg = /
Senaste lyckade turen var i slutet på oktober då en tia klev på och det var på ett ställe där det alltid varit dött innan.
Vet inte vad som hänt, får hoppas på bättre fiske till våren.
-
Håller med om att mälarfisket har varit otroligt segt sista veckorna. Lambafjärden har dock varit död hela året! Vet inte vad som hänt men jag bryr mig inte ens om att åka dit längre. Hoppas verkligen det blir bättre till nästa år,har haft några av mina roligaste/bästa fisken där omkring,dock många år sen!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av vedhuggarn Visa inläggHåller inte med där. Har fått ca. 60 gäddor i November.Alla har tagit på shadjigg och alieneel.Fått en hel del på trolling med Rappala magnum.Alla har jag fått på mellan 5-10 m, Varit inne i vikarna och jerkat, kört med bomber, och spinnare men inte ett hugg! Det är på djupet dom står!
8st i båten+ några som valde att kliva av. Kan stå några riktigt grunt också runt lekvikar och dylikt. fiska äckligt långsamt på grunt vatten, men rikta in er på djupkanterna, kolla efter stim på lodet.pripps blå -en klass för sej
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lennieboi Visa inlägg60 gäddor fan bor ni i båten ...ler...vart fiskar ni??
Kommentera
-
Ursprungligen postat av vedhuggarn Visa inläggTog dom på 7 st dagar . Fiskar i farleden norr om Färingsö och sydväst om Brofjärden.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lennieboi Visa inläggjerk?pripps blå -en klass för sej
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 370 visningar
1 gilla