Plattis tävlig sundet/Små båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Plattis tävlig sundet/Små båt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Nicklas_n Visa inlägg
    sorry om jag lät sur... det jag menar är vad förlorar man på att ha med dom? där förstår jag inte de där me att d inte e lönt? man förlorar ju inegt på det. vill folk fiskar efter dom trots att det inte varit bra, låt som göra d. misslyckas dom e d doms problem, lyckas dom, ja då har dom ett bra ställe och förtjänar att komma bra i tövlingen. allt ja vill ha sagt. inga hard feelings =)=) men som sagt ställ dig själv frågan varför det inte e lönt?

Ställer dig frågan igen i stället! Ska du vara med ? Anlednig att de inte skulle va med är tex att folk som inte brukar fiska här ska luras till att lägga för mycket tid på dom.

Efter som det är en tävlig med väldigt kort varesel så kändes det först lättare att göra så. Sen är det en dag. Men vill de flesta ha dem med så är det ok för mig! Får ju köra ett test år i alla fall så får vi ändra och rätta till tills nästa!

Kommentera

Ursprungligen postat av Nicklas_n Visa inlägg
      jag kommer från början från skanör men bor nu i karskrona men fiskar ibland i sundet fortfarande.

patrik posidon, du säger att det inte skulle vara lönt att ta med vararna för att du fått dålöiga rapporter. stjälvklar ska man ha med alla plattfiskar som går att få. vill du inte lägga tid på d e det din sak. förstår inte hur du kan tycka att man ska ta bort två plattfisktyper bara fölr du inte tror det e lönt att fiska efter dom. dom kankse skulle ta bort berggyltan på kinarpsfesten med?? det är nästan inget lönt att fiska efter den ju........ vad tycker du om det?

jag vill va med men kan inte bestämma förens närmare. (måste kolla med regeringen hemma). hör av mig senare.....

bra intsiativ förövrigt!!!
      ALLA fiskar har sin tid och var fisket är inte bra nu. Jo det går att hitta gyllta då! Svårar med dom nu med! Vad jag upplevt i alla fall. Vi försöker som sagt göra tävligen på kort tid så bra som möjligt och diskuterar därför i mellan varandra om vad som är lämpligt. Vi kan ju ha med tunga med men det lär ju inte komma någon men den är ju platt! Finns fler arter som är platta och finns möjlighet till. Vi har tex med lerskädda som är svår. Allt är en avägning. Sen vill vi ju intye ha en tävlig exakt som alla andndra även om vi kör samma poäng syste som andra.

En för årstiden anpsad tävlig är det ju tänkt!

Sen är det väl klart du ska va med! En dag får du väl åka iväg !

Kommentera

Hur ska vi göra med mask. Finns dte intrtesse fäör att jag fixar det och hämter på lördags kväll innan! Kan bli svårt för de teamen som anmäler sig sent. Men om man vet innan onsdag!

Kommentera

Jag tror att vi tar vår från Danmark men är inte säker. Man kan ju göra så att senast besked med masken på onsdag. Men undra om du inte får beställa i förväg då Vandia ska ha sitt först och det blir en del mask till alla båtarna. Vet inte hur dom andra gör med den biten ?
          Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ok så här kommer art lsitan se ut! VAR och en får ju avgöra och lägga upp sin strategi!
            Så det mesta platt är med. Tunga hoppar vi!

Arter: Min cm Ideal vikt

Rödspätta/Rödspotta 25cm 1000gr

Skrubbskädda 25cm 1000gr

Sandskädda 25cm 500gr

Lerskädda 20cm 300gr

Bergskädda 25cm 600gr

Piggvar 30cm 1000gr

Slätvar 30cm

Blir inga ändringar mer om jag inte gjhort något jätte fel.! Ok med alla?
            Senast ändrad av Havsfiskenytt.Patrik; 2009-11-20, 11:01.

Kommentera

Kommentera

Ser bra ut!

Men meddelar du dom andra teamen för vararna var inte med på listan som fiskekompaniet och giganten fick. Så dom vet att dom är med så det inte bli några överraskningar

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
                  Ser bra ut!

Men meddelar du dom andra teamen för vararna var inte med på listan som fiskekompaniet och giganten fick. Så dom vet att dom är med så det inte bli några överraskningar

Japp skickat till giganten! Du får gärna hjälpa till att sprida budskapet. Vet inte hur jag får tag i alla team. Hopaps vi kan få sånt väder som vi har i dag . Här knyts det tackel som fan. Blir väl att ta och åka ner till Malmö bara för att få tag på grön darts slang 3mm. suck. Var tackel knyts det med!

Blir lite rörigt med tiden och första gången med en tävling men det känns som det kan bli en bra grej och deta blir ju ett test år!

Kommentera

Ja jag hjälper till med det.

Jag prata nyss med Nordic sea anglings guiden Daniel Nilsson och det verkar som Team Boatnav ska vara med. Jag får klara besked från alla i veckan.

Tackel är redan fixade

Ja man får göra det bästa av det. Det är alltid så med tävlingar att det behöver justeras efter hand
                    Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2009-11-20, 19:24.

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
                      Ja jag hjälper till med det.

Jag prata nyss med Nordic sea anglings guiden Daniel Nilsson och det verkar som Team Boatnav ska vara med. Jag får klara besked från alla i veckan.

Tackel är redan fixade

Ja man får göra det bästa av det. Det är alltid så med tävlingar att det behöver justeras efter hand

FAn låter som vi kan bli några team fan vad det ska bli trevligt hoppas på bra väder och skit fiske då!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 384 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art