Lite funderingar... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite funderingar...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lite funderingar...

Hej alla människor,

Jag behöver lite tips på bra "fiske"-vantar passande årstiden.

Jag har varit ute ett par ggr nu de senaste veckorna och fingrarna blir ju stela som glasspinnar.

Jag har ett krav på mina vantar, och det är att de inte får vara för stela.
    Köpte nämligen ett par neoprenhandskar som jag tyckte var precis värdelösa (då det inte gick att röra fingrarna naturligt i dem)

Snälla hjälp mig

Sedan ville jag bara tala om att mitt fiske har varit skit de senaste veckorna.. på ca 6 pass de senaste 3 veckorna är den största gädda vi tagit på 4kg. Majoriteten har varit små snipor i 1kgs klassen..

Tar tacksamt emot tips för höstfiske (gädda) då jag inte är så bra på det (tydligen).

Mvh Stefan

Jag kör med BFTs vantar i fleece/microfiber. Tycker att de fungerar kanon, man håller sig varm och go om händerna. De är både vattenavstötande och vindtäta, dessutom mjuka och smidiga att ha på sig.
    Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Jag har ett pr frå Abu i 55%neoprem och 45% poyester fleece. riktigt varma och sköna, man kan ha dem som tummvantar eller som vantar med halva fingrar(fingettopparna blottade).

kostar nog runt 200kr

Kommentera

Jag har 4 vantar som jag använder till fiske och det är Owner Mesh Glove 3 Finger Cut, BFTs fleecevantar, ett par sunrigde torgvantar (vet ej vad dom heter egentligen) och ett par Tegera handskar som ska tåla lite kyla.

Dom jag tycker är absolut bäst är owner vantarna, dom tål kyla,vatten och vind bra men det är ju 3 fingrar fria så dom blir ju lite kallare men inget jag tycker är jobbigt. Tegera handskarna är dom som är varmast men blir blöta och då också kalla väldigt lätt. Sunridge vantarna har lite dålig passform tycker jag, och så håller dom inte värmen så bra, men dom funkar helt ok men inte när det är alltför kallt. BFTs fleece vantar är dom som jag gillar minst, men visst dom är väl helt ok. Alla dom 4 jag nämt nu tycker jag är bättre än vanliga tjocka vinterhandskar, det är helt värdelöst enligt mig! Och ingen av dom är stela.

/Anton
        Senast ändrad av akroon; 2009-10-18, 23:02.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 368 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art