Med tanke på höstens alla fisketävlingar så funderar jag på om det är rätt eller fel att tävla i fiske.
Det finns mycket att fundera över och jag har inga svar så det vore intressant att få veta vad som gäller och vad ni andra tycker
Hur många fiskare tål ett vatten en dag?
Är det bra att anordna en tävling på "sitt" vatten som dock inte är ens eget utan något som alla har rätt att fiska på.
Är det riktigt att blanda in höga prispengar i tävlingarna.
Är det lagligt att anordna fisketävlingar eller behöver man en massa tillstånd.
Är det positivt eller negativt för sportfisket, vad tycker kringboende och allmänheten om sånt?
Har provat att tävla lite men eftersom mina resultat är så blygsamma så tycker jag väl att det inte är så kul.
Det finns mycket att fundera över och jag har inga svar så det vore intressant att få veta vad som gäller och vad ni andra tycker
Hur många fiskare tål ett vatten en dag?
Är det bra att anordna en tävling på "sitt" vatten som dock inte är ens eget utan något som alla har rätt att fiska på.
Är det riktigt att blanda in höga prispengar i tävlingarna.
Är det lagligt att anordna fisketävlingar eller behöver man en massa tillstånd.
Är det positivt eller negativt för sportfisket, vad tycker kringboende och allmänheten om sånt?
Har provat att tävla lite men eftersom mina resultat är så blygsamma så tycker jag väl att det inte är så kul.
Kommentera