Kängor/Stövlar... stavas det så??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kängor/Stövlar... stavas det så???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Power, tycker dom funkar perfa!

Kommentera

the red fox och power original är samma stövlar. men inget slår -15 och barfota
      Bajen forever!

Kommentera

Thermolite utan tvekan. Har kört med Nokia wildmark i massa år men har alltid fryst om fötterna. Thermolite är väldigt små i storlekarna. Jag har 41 i skor med i Thermolite behöver jag 45:or. Största storlek finns bara som 46:or. Köpte mina hos Berras på Söder. MVH Gunnar J.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Originally posted by korten
          the red fox och power original är samma stövlar. men inget slår -15 och barfota
          Du stampar upp dina pimpelhål med hälarna, va?
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Holm,
            Meindel regerar som vandringskänga men jag vet inte om jag håller med dig att dom är bra vinterkängor (om man inte har deras klätterskor)
            Jag har själv ett par Meundl dovre som får hänga med tills det blir någon minusgrad. Om jag ska vara på isen och fiska blir det betydligt varmare med mina gamla nokia filtodrade gummistövlar.
            Buster L och jag är polare!

Kommentera

Jag kommer att köra med Power orginal, var och inhandlade ett par för en timme sedan. Gubben i affären sa att han hade haft ett par power stövlar på sig i flera timmar när det var -25 grader utan att frysa. Förövrigt sa han att det var den bästa vinterstövlen som de sålde, och den mest prisvärda.
              Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

jag kan inte annat än hålla med gubben i affären. dom e skitvarma. jag har dock börjat frysa ändå.. förfryst tårna så dom fryser ja lätt om. men dom e jättevarma och blir aldrig blöta
                Bajen forever!

Kommentera

Vinter stövlar..

Kör med Trayk Vinterstövel kostade väl ungefär 750 kr när jag köpte dom.. Grymt sköna och finns i så gott som alla storlekar.. Hur varma som helst man svetas om fötter när man går och typ enda jag har frusit lite om fötterna är när det blåste kraftig snöade lätt och var runt 18-20 minus fast då var det bara upp och gå lite så var det bra..
                  Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Originally posted by ice-hacker
                    Holm,
                    Meindel regerar som vandringskänga men jag vet inte om jag håller med dig att dom är bra vinterkängor (om man inte har deras klätterskor)
                    Jag har själv ett par Meundl dovre som får hänga med tills det blir någon minusgrad. Om jag ska vara på isen och fiska blir det betydligt varmare med mina gamla nokia filtodrade gummistövlar.
                    hehe...jag brukar ej frysa om fötterna, och så har jag ett par storlekar för stora så jag får alltid rum med ett par extra sockar, så det går ingen nöd på mig när jag fiskar i kängorna å det är ett antal grader negativt. Men visst kan de vara varmare med stövlar, men då jag inte fryser i mina meindl så anser ja det vara onödigt att köpa stövlar.

mvh/Jon
                    - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Jag kör någon äldre modell av Graninge kängor än dessa http://www.xorshop.com/hjarnhanterin...d=70&iPageID=8

Är de nya lika bra som de gamla så är de vassa.

edit; Stålhätta är det iofs inte på mina, kanske inte är samma modell ändå.
                      BJ@

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 333 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art