Fiskekort för Gädda och abbore mm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekort för Gädda och abbore mm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskekort för Gädda och abbore mm

Hur vanligt är det,att måste ha fiskekort för Gädda,abbore och mört
    ett ställe som kallas forsa i hälsingland,där har dem bestämt,att alla sjöar och bäckar mm,måste man fiskekort och gäller även insjöar,som har Gädda,abbore och mört också.
    Vad kan andedledningar var,att ha fiskekort för gädda,abbore och mört. Vad tro ni??

Fiskar som fiskar? Pengar ska in till dom som har hand om vattnen och bara för att det inte är ädelfisk är det ju minst lika viktigt att värna om bestånden. Har du problem med att betala för att fiska gädda,abborre och mört så tycker jag att du ska sälja dina fiskegrejer och börja samla frimärken istället. Personligen skulle jag kunna betala bra mycket mer för mitt gäddfiske än för att kasta på några trötta ädelfiskar.

Kommentera

Visst kan jag köpa fiskekort för Gädda mm har inte sakt inte kan;-), men jag har aldrig hört,att fanns ställen där man måste ha fiskkort för Gädda och abbore och mört och där man måste ha fiskekort för gädda mm och desutom har dem ingen information om detta i forsa,så tro det inte många som vet om,att måste hA FISKkort insjöar,som har gädda,abbore och mört. jag tro skulle komma en fiskjortvakt till barn familj och säger ni måste ha fiske kort,då kommer vara levade frågetecken
      det nog 1 av 10 som vet om detta
      men jag hört,att inte kommer vara hård i vissa insjöar
      men tycker borde finnas information och sen står ju heller i alla sjöar i forsa här måste vara fiskekort. hur ska fiskare veta om det mm

Kommentera

Vadå levande frågetecken. Det är din skyldighet att ta reda på vad som gäller i det aktuella vattnet INNAN du börjar fiska. Det gäller även barnfamiljer.
        Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
        Full fart spar tid
        http://mrjojje.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wolf33 Visa inlägg
          Hur vanligt är det,att måste ha fiskekort för Gädda,abbore och mört
          ett ställe som kallas forsa i hälsingland,där har dem bestämt,att alla sjöar och bäckar mm,måste man fiskekort och gäller även insjöar,som har Gädda,abbore och mört också.
          Vad kan andedledningar var,att ha fiskekort för gädda,abbore och mört. Vad tro ni??
          Det är mycket vanligt.
          Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
          Full fart spar tid
          http://mrjojje.blogspot.com/

Kommentera

Det är bara fritt fiske i dom fem största sjöarna och kusterna i sverige, Vänern, Vättern, Mälaren, Hjälmaren och Storsjön. Och då gäller det enbart handfiskeredskap. Övriga vatten kräver tillstånd.

/Jörgen
            A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Nu gissar jag,att många barnfamiljer inte tro man ska behöva fiskkort för Gädda ,abbore och mört, men det är vad jag tro och jag har hade aldrig hört fanns sjöar,som måste ha fiskekort för Gädda,abbore förrut
              även min fiskarkompis som är mer erfaren i att fiska med fiskekort blev förvånad
              men en annanfråga
              insjöar som man ska ha fiskekort på
              ska det inte finnas en skylt som säger,att man måste ha fiskekort??

Ursprungligen postat av Jojje73 Visa inlägg
              Vadå levande frågetecken. Det är din skyldighet att ta reda på vad som gäller i det aktuella vattnet INNAN du börjar fiska. Det gäller även barnfamiljer.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wolf33 Visa inlägg
                Nu gissar jag,att många barnfamiljer inte tro man ska behöva fiskkort för Gädda ,abbore och mört, men det är vad jag tro och jag har hade aldrig hört fanns sjöar,som måste ha fiskekort för Gädda,abbore förrut
                även min fiskarkompis som är mer erfaren i att fiska med fiskekort blev förvånad
                men en annanfråga
                insjöar som man ska ha fiskekort på
                ska det inte finnas en skylt som säger,att man måste ha fiskekort??
                Nej, det är precis som Jojje73 säger: Det är DIN skyldighet att ta reda på vad som gäller i det vatten du tänker fiska i INNAN du börjar att fiska. Det behöver alltså inte finnas någon skylt. Du kan ta för givet att det krävs fiskekort. Det är endast i havet och i våra fem största insjöar som fiskekort inte krävs. Detta gäller alla fiskarter!

Kommentera

Ja du Wolf33 det blir nog till att läsa på vad som gäller och din mer erfarne kompis var nog bara mer erfaren tjuvfiskare. Det är ju inte säkert du behöver betala fiskekort men att ha fått ett tillstånd från någon , markägare eller dylikt när du fiskar i insjövatten(utom de 5 största insjöarna)det är din skyldighet. Vissa ex.vis kommunägda vatten har fritt fiske, brukar stå på kommunens hemsida. Har sett det ex.vis när det gäller Mölndal o Lilla Edets kommun.Svaret är enkelt SKAFFA TILLSTÅND, BETALA OM DET BEHÖVS ELLER SLUTA FISKA

Kommentera

Varför ut går ni ifrån,att jag inte vill betala fiskekort om det som krävs för fiska I DEN INSJÖ JAG VILL FISKA I???
                    SJÄLVKLART BETALAR jag FÖR FISKEKORT FÖR INSJÖAR,SOM MAN BEHÖVER GÖR DET. DET ÄR SJÄLVKLART.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 380 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art