Wobbler hjälp uppskattas. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wobbler hjälp uppskattas.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Wobbler hjälp uppskattas.

Tjena fiskebröder och systrar. Jag är ute efter billiga och bra wobbler, jag vet att kombinationen inte är den ultimata men jag har faktiskt lyckats hitta ett par st, gillar skarpt kinetics wobblers de är billiga och har bra gång och hållbarheten är helt ok. Minns att jag köpte dem på barabeten.se men de vekar ha lagt ner. Har ni några andra förslag så är jag tacksam. Har många dyra wobblers så detta är inte av snålhet utan av klokhet jag menar varför ge 200 spänn för en märkeswobbler när man kan ge 60-70 spänn för en som fångar lika mycket fisk och har lika bra gång och hållbarhet. Har sett en ofantlig massa billiga wobblers men jag vet att kanske 50% är skit så eran hjälp och erfarenhet uppskattas som sagt.

Skitfiske...

Du skrev inte vilken slags fisk du är ute efter, men om det är gädda så är Conrad Salmon (16 cm) från Fladen ett riktigt bra alternativ av de billiga märkena. De används till och med av fiskeguiderna Andén så helt kassa är de nog inte trots det låga priset...

Även Biltemas sjunkande wobbler på 14 cm och 36 gram tycker jag är helt okej för gädda, bra bete för dryga 40 spänn.
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Ursprungligen postat av Alaskahårt Visa inlägg
      Tjena fiskebröder och systrar. Jag är ute efter billiga och bra wobbler, jag vet att kombinationen inte är den ultimata men jag har faktiskt lyckats hitta ett par st, gillar skarpt kinetics wobblers de är billiga och har bra gång och hållbarheten är helt ok. Minns att jag köpte dem på barabeten.se men de vekar ha lagt ner. Har ni några andra förslag så är jag tacksam. Har många dyra wobblers så detta är inte av snålhet utan av klokhet jag menar varför ge 200 spänn för en märkeswobbler när man kan ge 60-70 spänn för en som fångar lika mycket fisk och har lika bra gång och hållbarhet. Har sett en ofantlig massa billiga wobblers men jag vet att kanske 50% är skit så eran hjälp och erfarenhet uppskattas som sagt.

Skitfiske...
      Bästa år väll å köpa under kampanjer ja har väll köpt mina Zalt när man fått 1 på köpet . Alt är att skapa en dialog med sin handlare . Handlar man mycket på en gång å kommer tillbaka då får man ju en bra kontakt med handlarn .
      Därför försöker ja alltid köpa mycket på en gång . Ingen ide å köpa 10 krokar för 13 kr styck när man köpa 100 för 7 kr styck .
      Behöver ja det här betet kanske behöver ja lina också ev ett spö spara då å köp allt på en gång . Får du ingen rabbat byt affärr .
      Köpa massa skräp nej då kan ja lika gärna vara utan .

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
        Bästa år väll å köpa under kampanjer ja har väll köpt mina Zalt när man fått 1 på köpet . Alt är att skapa en dialog med sin handlare . Handlar man mycket på en gång å kommer tillbaka då får man ju en bra kontakt med handlarn .
        Därför försöker ja alltid köpa mycket på en gång . Ingen ide å köpa 10 krokar för 13 kr styck när man köpa 100 för 7 kr styck .
        Behöver ja det här betet kanske behöver ja lina också ev ett spö spara då å köp allt på en gång . Får du ingen rabbat byt affärr .
        Köpa massa skräp nej då kan ja lika gärna vara utan .

/Fredrik
        Är helt med på ditt tänk, har bra deal med min handlare men jag anser att 200 spänn för en wobbler i plast är inte försvarbart, jag har en del kurser med barn och ungdomar så jag vill inte pracka på dem svindyra fiskedrag utan jag vill ge dem en bra chans att komma in i fiskets forovade land. Därför ar jag ute efter bra alternativ för dem och även för mig. Därav frågeställningen.

Kommentera

köp rapala de kostar tp en hundring och de är väldigt prisvärda.
          [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Testa Broman Wobbler, Berras har haft kanonpris på dessa fina wobblers 40-60kr.
            I näst kast så .....

Kommentera

Kolla in www.miekofishing.se de har ett eget märke som ligger riktigt bra i pris.

Jag har själv en Basas, en Niva och deras Popper. Det är bra kvalitet och man får med riktiga krokar.

Kommentera

Det går att hitta en hel del billiga wobblers såväl gammalt som nytt i de flesta storlekar och färger på Tradera.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

vissa salmo vobblers är väldigt prisvärda!!

Kommentera

Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
                    Kolla in www.miekofishing.se de har ett eget märke som ligger riktigt bra i pris.

Jag har själv en Basas, en Niva och deras Popper. Det är bra kvalitet och man får med riktiga krokar.

Tack för ett bra tips, kul med bra krokar direkt. Får slänga in en beställning.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 373 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art