Prao! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prao!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

hahahahahah aa vesst:P

Kommentera

Vete fasen om jag skulle vilja STÅ en hel vecka. .... Även om det nu var i en sportfiskebutik. Man vill ju gå runt och fingra lite på prylarna också.

Grattis alla ni som fått såna fina PRAOplatser. Det finns dom som råkar värre ut, dom, som torskar på att sitta och läsa dagstidningarnar ledarsidor för åldringar. Hur jävla kul är det om man normal tycker att den här texten är lång.
      Senast ändrad av BeBest; 2003-12-08, 09:40.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

När jag för ca. 10 år sedan jobbade i en Fiskebutik i Umeå (vill helst inte nämna vilken det var, ägaren är helt puckad) men dom prao och sommarjobbande ungdomar som var där då dom fick sitta i källaren och packa tusentals med lekarne och tusentals med krok, städa m.m. under hela sin tid där och det var inte många som var mer än några dagar sen kom dom inte tillbaka inte ens som kunder tror jag.
        Tanken var väl att dom skulle få jobba mer i butiken och fixa och dona med sånt för många var duktiga och intresserade. så håppas du/ni får bra praoplatser.
        RedTag
        ><(((((°> ><(((((°> ><(((((°>

Kommentera

Jag gjorde min prao i Sumpan jag oxo, tre veckor, riktigt bra!

Kommentera

Det blir nog tråkigt i längden att stå och glo på fiskespön i 2-3 veckor i samma affär! Tycker att det blir lite småtrist efter typ en timme när man gått igenom det mesta....
            Själv ska jag nog prao:a på nån restaurang, tycker matlagning är kul!

Kommentera

jo men wario antagligen får du inte laga mat utan skala potatis, hacka lök och diska. tror att det kan bli ganska tråkigt i längden det oxå. jag praoade på berrassportfiske och jag tyckte det va skit roligt, tröttnade inte
              Tube for life

Kommentera

Jag praoade ju som sagt på en flugfiske affär, det enda jag gjorde hela dagarna var att binda flugor, provkasta spön i 100 00 kr klassen, provkasta dom nyaste och dyraste linorna och prova rullar/drag som folk reklamerade.

Det var riktigt jäkla kul, speciellt då jag fick kasta med dom dyra overkill spöna, skulle kunna hålla på med sånt där hur mycket som helst.

Kommentera

Lusten och förmågan att at hand om sina prao är faktiskt mycket varierande. Somliga ställen vet inte vad ska sysselsätta dem med, andra litar på eleverna och vågar låta dem utföra lite kul jobb på egen hand.
                  Vad ens praoplats blir, beror alltså på två huvudfaktorer, PRAO-eleven och Arbetsgivaren.
                  För att ta ett exempel. Om jag som arbetsgivare hoppas på att få en aktiv och nyfiken elev men istället drabbas av en som är mera intresserad av att snacka i sin mobil, så blir kemin fel redan från början. Den tror man inte mycket gott om.
                  Om jag som elev räknar med att få leka med en massa dyra prylar eller ta hand om krävande kundkontakter, bygga customspön, anpassa fluglinor eller pilla isär och ihop komplicerade rullar men tvingas ägna mig åt att fylla på ute på hyllorna, sopa golv och vara allmän passupp till chefen, kommer jag naturligtvis visa mitt missnöje och försöka göra något som förgyller tillvaron.
                  Blir det på det viset blir allting fel och ingen kommer att vara nöjd.
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Wario lägg ner fisket köp din fisk och ät istället!

Kommentera

Jag ska också..

..när jag får..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 282 visningar