Inflation i fotande! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inflation i fotande!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Inflation i fotande!

Hej!

Har märkt att det i fotoalbumet finns de som lägger upp exakt alla fiskar de fått under en fisketur. Först en bild på en 6 kilos sen en bild på en 2 kilos sen en bild på en 3 kilos..... Även om de släpps tillbaka kan jag inte se varför man skall ta upp och fota "alla" fiskar. Vi vill väl värna om dem?
    Jag kan garantera att de mår mycket bättre av att bli avkrokade i vattnet.

Finns förhoppningsvis fler som tycker samma sak.

Måste man ha ett foto på varje fisk man fångar?

Mvh
    Johan Pettersson

Antagligen för att dom är "nybörjare" och glädjs lika mycket åt all fisk.
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
      Hej!

Har märkt att det i fotoalbumet finns de som lägger upp exakt alla fiskar de fått under en fisketur. Först en bild på en 6 kilos sen en bild på en 2 kilos sen en bild på en 3 kilos..... Även om de släpps tillbaka kan jag inte se varför man skall ta upp och fota "alla" fiskar. Vi vill väl värna om dem?
      Jag kan garantera att de mår mycket bättre av att bli avkrokade i vattnet.

Finns förhoppningsvis fler som tycker samma sak.

Måste man ha ett foto på varje fisk man fångar?

Mvh
      Johan Pettersson
      En del av mognadsprocessen, tror ingen håller på så hela livet om man nu inte fiskar ett par gånger på 10 år eller nått...
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Inget att bry sig om! Det är ju trots allt upp till var och en om man vill fota fisken eller inte. Har ju varit hysteri kring C&R ett bra tag och det skulle bara bli jobbigt om det blev fotohysteri nu också.
        Om vi tar gäddor som exempel så fotar jag personligen bara fiskar på över 6 kg. C&R gäller alltid!!
        Men det ger mig inte rätten att gnälla på dom som fotar mindre gäddor eller tar hem en matfisk!

Då tycker jag det är värre med dom som lägger upp 7 bilder på "Nya skryllan"...ha ha. Men man gör ju som man vill och jag behöver ju inte öppna upp bilden, bara att bläddra förbi! =)
        Senast ändrad av PederE; 2009-04-26, 00:18.

Kommentera

Det jag menar är det onödiga hanterandet av fisken. De tar garanterat mycket mer stryk av att bli upphållna och fotade än om man hade krokat lös dem och släppt dem direkt.

Nu finns det tex förbud mot att ta upp till exempel sailfish för fotograferingen i båten. Bra initiativ tycker jag!

Kommentera

Det jag menar är det onödiga hanterandet av fisken. De tar garanterat mycket mer stryk av att bli upphållna och fotade än om man hade krokat lös dem och släppt dem direkt.

Nu finns det tex förbud mot att ta upp till exempel sailfish för fotograferingen i båten. Bra initiativ tycker jag!
            Beror lite på, gillar inte C&R bilder där man lägger fisken i barr och annat elände.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jo, men inse att det är nybörjare som tycker det är en stor grej med en 3kgs Gädda. Det avtar i takt med att erfarenheten kommer.

Skitbra initiativ, men skall det behövas regler för detta? Sunt förnuft gäller väl, iaf utanför trollingbåtarna.
              sigpic

Kommentera

jag har en gädda i akvarium och den hoppade ur en gång och låg på golvet i typ 5minuter och sen när jag hade fattat att det var gäddan som låg på golvet och sprattlade (det som jag hörde) så släppte jag tillbaka den i akvariumet och den lever än och det var en månad sen som det hände. jag tror nog inte att en gädda på några kilo tar specielt mycket stryk an att vara uppe i 2 minuter för fotning om en gädda på 15 cm klarar att ligga på golvet i 5 minuter och överleva
                [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                  Jo, men inse att det är nybörjare som tycker det är en stor grej med en 3kgs Gädda. Det avtar i takt med att erfarenheten kommer.

Skitbra initiativ, men skall det behövas regler för detta? Sunt förnuft gäller väl, iaf utanför trollingbåtarna.
                  Jag anar ett visst agg Flode...:

Kommentera

Jag tycker nog fotandet är ok om man vet med sig att fisken har behandlats på ett varsamt sätt (läs: inte på en grusbädd under 4 minuter för att därefter bli upphånglad av nån galning som sett någon annan galning pussa fiskar) .
                    ... everything else is baitfish.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 281 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art